Rakaman Burung Belatuk Lawan Dengan Ular Besar Mendapat Reaksi Mengejutkan. Siapa Yang Akan Menang




Kelihatan seekor burung belatuk sedang buat hal sendiri di sebatang pokok tetapi secara tiba tiba muncul seekor ular sawa yang besar dari dalam pokok itu. Kebetulan pengunjung sedang merakamkan aktiviti burung tersebut dapat menyaksikan satu pertarungan yang amat dasyat.

Video Penuh Berada Di Bawah Artikel

Burung belatuk tersebut di patuk ular lebih dari 5 kali tetapi semangat burung itu tetap mahu selesaikan ‘kerja’ dia di pokok tersebut.

Ular tersebut dapat menangkap burung belatuk itu beberapa kali tetapi burung itu tidak menyerah kalah dan usaha untuk lepaskan diri.

Hampir 4 minit pertarungan sengit itu berlangsung dan akhirnya burung belatuk tersebut menyerah kalah. Munkin kerana ia telah mengalami kecederaan yang teruk.

Assaf Admoni, 38, seorang jurutera Herzelia yang menangkap rakaman pertarungan sengit tersebut di Yarapa River, Peru pada bulan June.

“Kami rasa ular tersebut sedang mencari makanan seperti telur atau anak ayam dan kebetulan burung belatuk berada di tempat ular itu”

Burung belatuk tersebut dikatakan munkin betina dan burung itu kelihatan bersungguh kerana burung itu tidak putus asa dan melawan kembali ular tersebut yang dikatakan pemangsa. Ini sememangnya kelakuan ganjil bagi seekor burung kerana kebiasaan jika burung bertemu dengan pemangsa seperti ular, burung akan lari selamatkan diri.

Ular sawa tersebut juga nampak seperti tidak puas hati dan menyerang burung tersebut dengan agresif.

Pengunjung yang bertuah dapat melihat pertarungan tersebut memuji semangat juang dari burung belatuk itu.

“Kami terpegun melihat kejadian itu, kami rasa ada telur burung dalam pokok itu. Burung tersebut akan buat apa saja untuk menghalau ular tersebut dari sarang dia.”

Video Penuh Pertarungan Burung Dan Ular

By: KL VIRAL / eE

Share Jika Anda Berminat Dengan Artikel Ini. Terima Kasih Kerana Membaca




Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*