Lelaki Ini Hampir Dilanggar. Geram Punya Pasal, Dia Jelaskan Beza Garisan Putih Dan Kuning Yang Ramai Tak Tahu




Korang yang memandu kereta ke motor ke tak kisah lah apa jenis kenderaan sekali pun, tahu tak apa yang korang patut buat kalau nampak lintasan belang pejalan kaki?

Ok kalau yang dah tahu tu bagus la, buat yang tak tahu atau mungkin tertidur masa kelas memandu dulu tu, elok baca ye!

Tahap bengaap melampau

Bengaang seorang netizen dengan sikap pemandu di Malaysia kita ni yang katanya tahap bengaap tu dah melampau. Betul ke? Mungkin bukan semua, cuma sesetengah je..

Beza lintasan belang bewarna putih dan kuning

Dahulu katanya dia hampir dilanggar dengan seorang pemandu yang agak ego dan menyalahkan dia sewaktu melintas di lintasan belang pejalan kaki yang bewarna putih. Warna putih? Apa beza kuning dan putih?

GARISAN PUTIH !

Ok kalau korang nak tahu, kalau korang tengah memandu tu and nampak lintasan belang pejalan kaki bewarna putih, maksudnya sebagai pemandu kita wajib berhenti. Admin ulang ye… WAJIB BERHENTI.

GARISAN KUNING PULAK !

Kalau korang nampak lintasan belang pejalan kaki bewarna kuning pula, pemandu dengan pejalan kaki kena tengok siapa yang sampai dulu kat lintasan tu. Kalau pejalan kaki sampai dulu, pemandu la kena berhenti. Kalau pemandu sampai dulu, pejalan kaki wajib tunggu, jangan pula sesuka hati melintas ye!

Peraturan macam ni pun memang negara lain pun dah ikut, so Malaysia?

Sumber Artikel: Lobak Merah

Nota Kaki : Walau apa pun, kita sebagai pengguna haruslah berhati-hati, mahu pemandu ataupun pejalan kaki. Sentiasa melihat persekitaran kita. Kalau tidak, diri sendiri yang nahas! Peace




Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*