Selepas Membisu Tanpa Sebarang Komen Kini Isteri Acap Bersuara. Ini Kenyataan Terkini Hamizah Tentang Suaminya.

“SAYA yakin suami (Mohammad Ashraf Hassan,29) akan balik dan selamat, itulah doa saya tanpa henti, setakat ini masih belum ada apa-apa (perkembangan terkini), doakan suami saya,” kata Hamizah Mohd Ramli, 27.

Hamizah adalah isteri kepada Mohammad Ashraf atau lebih mesra dengan panggilan Acap yang hilang ketika menyertai larian Gopeng Ultra Trail di kawasan Gua Tempurung, Gopeng, 23 Mac lalu.

Selepas membisu tanpa sebarang komen atau memberikan kenyataan kepada media sejak hari pertama kehilangan suaminya, akhirnya Hamizah tampil meluahkan isi hatinya kepada NSTP hari ini.

Hamizah berkata, suaminya itu tidak menunjukkan sebarang reaksi pelik terhadap ahli keluarga sebelum menyertai larian itu kerana bukan pertama kali dia menyertai larian seumpama itu.

“Dia macam biasa sebab ini bukan (acara) pertama kali disertainya, untuk larian ini, baru pertama kali dia sertai,” katanya yang juga bertugas sebagai Juruteknologi Makmal di Hospital Muar, Johor.

Mengenai anaknya Aisyah berusia setahun lebih yang sudah 24 hari tidak menatap wajah bapanya, Hamizah berkata, anaknya itu setiap hari bertanyakan mengenai suaminya yang dipanggil ‘daddy’.

“Dia memang rapat dengan ‘daddy’ dia, setiap hari cari tapi saya tetap positif, saya cakap ‘daddy’ balik malam ini.

“Setiap hari saya cakap macam itu, kata-kata kita pun satu doa” katanya.

Hamizah turut meluahkan rasa kecewa terhadap tindakan netizen di laman sosial yang menyebarkan berita kononnya kehilangan Acap berkaitan masalah keluarga antara mereka berdua.

Menurutnya, berita yang disebarkan itu jelas fitnah malah memaklumkan dia dan suami tiada masalah keluarga.

“Semua yang baik saya anggap doa, yang tak baik saya positif, mungkin itu cara Allah SWT nak tambah pahala suami saya, mungkin mempercepatkan suami saya dijumpai.

“Saya cuba positifkan diri, masa inilah dugaan Allah SWT itu datang dari pelbagai sudut, sentiasa ambil positif, bersangka baik dengan Tuhan,” katanya. Sumber harian metro

Aisyah Rindu Daddy

Aishah (anak Mohammad Ashraf Hassan, 29,) sebut perkataan ‘daddy’ namun tidaklah terlalu kerap mungkin kerana ramai ahli keluarga berada dengannya.

“Walaupun dia tidak mengigau waktu tidur, tapi kami tahu dia rindukan ‘daddy’,” kata abang Ipar Mohammad Ashraf, Abdul Halim Mohamad Ramli, 41.

Abdul Halim berkata, selepas terlalu lama tidak melihat wajah bapanya, anak saudaranya berusia setahun lebih itu sudah pasti merindui dan sekali-sekala memanggil Acap.

Masih Belum Dapat Petunjuk Di Mana Acap Berada

Menurutnya, adiknya (Hamiza) serta anak saudaranya itu kini berada di rumahnya di Sungai Buloh, Selangor dan mereka setakat ini masih belum mendapat petunjuk mengenai kehilangan adik iparnya itu.

Katanya, sehingga ke hari ini masih belum terdapat perkembangan mengenai kehilangan Acap walaupun operasi besar-besaran sudah digerakkan polis semalam.

Abdul Halim berkata, selain ikhtiar mencari di lokasi Mohammad Ashraf dilaporkan hilang, ahli keluarga turut bertemu dengan penduduk kampung untuk memohon maaf dan meminta mereka mendoakan Acap ditemui.

Sumber : Hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*