Barang Sihiir Dibaakar, Namun Tiba-tiba Mereka Terdengar Sesuatu Yang Buat Bulu Roma Meremang. Video Disediakan.

Sesi membaakar barang-barang khuurafat dan sihiir yang dilakukan oleh Pusat Rawatan Islam Terapi bil Quran, Malaysia ini mendapat perhatian netizen. Video yang dimuat naik 20 Disember lalu telah ditonton lebih setengah juta kali dan dikongsi semula 5,355 kali.

“Sesi baakar barang khuurafat dan sihiir. Dengar tak bunyi ‘benda’ mengerang dalam 12 saat baru live? Anjing menyalak dan burung bising serta ‘benda’ di pokok itu?” demikian tulis pengendali laman Facebook berkenaan.

“Ini sesi membaakar barang-barang khuurafat yang mana kita dah dapat, yang kita dah maatikan, yang kita dah hancurkan, yang tangkal-tangkal daripada tok bomooh yang kita dah dapat. InshaAllah tuan-tuan, kita ada banyak lagi nak dihaapuskan. Mudahan jangan ada lagi yang mengamalkan perbuatan ini.

“Tiada apa yang pelik. Kita kena haancur dan baakar benda-benda ini. Kalau kita buat begitu sahaja, takut ada orang yang dapat dan gunakan semula.

“Mana-mana gambar pesaakit yang digunakan untuk buat sihiir, kemeenyan-kemeenyan yang digunakan itu semua akan dibaakar dan dihancurkan. InshaAllah.

“Memanglah busuuk, entah apa benda di dalam tu. Kita pun dalam keadaan segan-segan. Boleh tengok spot yang kita dapat ini dekat pokok besar ini saja. Masa tengah baakar tu, ada benda yang terjaatuh, bergoyang semua, Allah saja yang tahu. Tetapi kita tidak boleh baakar barang-barang ini di kawasan perumahan. Kita kena baakar di tempat yang jauh.

“Memang ada macam-macam bau. Saya pernah ada pengalaman baakar barang-barang ini, ada benda itu meletup dan terkena pada muka kita. Tuhan saja yang tahu. Anda boleh tengok asap yang keluar. Tetapi memang prosesnya begini.

“Anda kena baakar benda ini. Ini tuan-tuan, yang mana saya takut nak buka tapi terpaksa nak buka sebab nak baakar benda ni. Kalau nak haapuskan dia, sama ada baakar atau kooyak atau shreedkan. Kita pun nak cepat balik ni, dah nak maghrib.

“Ini barang-barang yang kita tunjukkan anda live yang kita buka dan maatikan benda-bendak khuurafat, gambar-gambar pesaakit, buka semua ikatan-ikatan dan simpulan itu semua dan sekarang kita baakar barang-barang itu semua.

“Mana dapat barang tu? Ada yang dapat dari pesaakit, dari bomooh yang telah pencen. Saya kena pastikan semua benda ini dibaakar sehingga hancur barulah saya boleh balik.

“Allah, macam-macam benda ada dekat sini. Baunya, asapnya hanya tuhan saja yang tahu,” katanya.

Ada segelintir netizen yang mendakwa mereka hanya membaakar ‘sampah’, menipu dan sengaja membuat gimik untuk mengelirukan netizen.

Namun pihak pusat rawatan berkenaan menafikan dakwaan yang tidak berasas itu.

“Kepada mereka yang pandai komen kata kami ‘baakar macam sampah’ menipu dan gimik semalam, harap boleh bagi alamat penuh kalian. Kami nak pos baki barang-barang ini untuk dilupuskan. Kami nak belajar cara anda pula menghaapuskan benda-benda ini.

“Kami tak dibayar apa-apa pun untuk melupuskan benda-benda tersebut. Mancis pun tak diberi, mahupun ubat nyamuk,” tegasnya.

Selain berkongsi video menghaapuskan barang-barang sihiir, laman berkenaan turut berkongsi mengenai sebuah taska yang didakwa telah disihiir dengan najis.

“Taska disihiir dengan najis. Orang lalu tak nampak. Pekerja semua ‘panas’ dan selalu bergaduh dan ramai yang berhenti. Tak ada budak nak masuk tahun hadapan dan ada budak yang menangis kalau datang ke taska ini.

“Tadi pagi kami dipanggil untuk ‘bersihkan’ taska ini. Terjumpa najis yang melekat di tembok taska berkenaan. Alhamdulillah setelah dibersihkan tadi, malam ini dah mula orang menghubungi dan mahu menghantar anak ke taska mereka.

“Mengapa bangsaku masih nak maatikan perniagaan orang lain? Sihiir kan doasa besar.

“Doakan pemilik taska ini tabah dan diberi kekuatan untuk menghadapi ujian ini serta dimurahkan rezeki dan diberi kejayaan dunia dan akhirat,” katanya.

Video:

Sumber: thereporter

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*