‘Baru Mak Bapak Tahu Perangai Anak’ – P0lis Sekarang Akan Tngkap Budak Ponteng Sekolah Dan Lepak ‘Mall’, Bawa Pergi Balai. Haa, Jangan Main Main!




P0nteng sekolah ni bukanlah masalah baru. Dari zaman dulu lagi benda ni jadi masalah besar, dan kadang-kadang sampai ke sudah pun ibu bapa tak tahu yang anak-anak dorang selalu ponteng sekolah.

Sekarang tak lagi, menurut Twitter Pendidik, mana-mana pelajar sekolah yang ditemui melepak di mall atau kawasan selain sekolah dengan memakai baju sekolah akan ditahan oleh p0lis dan mereka akan dibawa naik ke dalam lori atau bas p0lis untuk di bawa ke balai p0lis.

Lagi best, dorang hanya akan dilepaskan bila ibu bapa atau penjaga datang untuk jamin dorang. Ha, jangan main-main!

Benda ni dah pun berkuatkuasa tau! Kalau korang tengok gambar kat atas ni, p0lis dah pun mula menangkap pelajar-pelajar sekolah yang ponteng ni di Sandakan baru-baru ni.

Rata-rata netzen pun bersetuju dengan tindakan ini. Yelah, kalau tak buat macam ni dorang memang tak takut. Lagi-lagi budak-budak sekarang ni memang berani lain macam.

Harap-harap lepasni dah kuranglah gejala ponteng memonteng ni.

Antara komen2 netzen.

Fattah Kaiyu Yer la… Mak bapak sikit² nk salahkan cikgu. Siap belikan motor utk anak bwak ke sekolah pastu meroyan ckp hidup susah. Gi la tngok anak² org cina dan india ke sekolah. Mereka ada yg parent hntr, jln kaki, naik van/bas sekolah, bas awam.

Padahal diaorg bkn tk mampu belikn motor utk anal diaorg. Tp metaliti diaorg nk anak tue berdispin, blajar hidup susah dan bawa motor tanpa lesen, bawah umur berbahaya. Mcm mne la kadar mat rempit boleh dikurngkn kalu ibubapa belikn motor utk anak² mereka dibawah umur. Konon anak baik. Mmg la baik, baik dpn mak bapak pijak semut pn tk m4ti.

Robson Johnny Bujing Bgus.. Senang krja ckgu..dia orang nak datang ke tidak ckgu2 jangan ambil peduli.. Nanti kalau tegul mak bapa dia mrah.. Sebab dekat rmh anak dia baik..

Safwan Al-Filfilany Bagus…. Biar mak ayah pelajar tahu perangai anak mereka yg sebenar. Memudahkan kerja guru bahkan para guru selamat drp ancaman mak ayah pelajar yg bajet anaknya ahli syurga. Hmm…. Ada ke mak ayah pelajar yg nak serang balai dan tampar pihak p0lis? Hehe…

Adah Shuhadah Bagus ni la yg sebetolnya… bru mak pak yg acah2 ingt ank dia org baik tu…p hadap kat balai…klu ank dlm skola xkn pulis nk tngkp…bru ada akl mereka2 tu smua.

Cahaya Shakila Biar pulis tngkap drpd guru r0tan jd byk mslah,mak pak ni bkn tahu perangai ank msing2,tangkap letak kat lokap sruh mak ayah dtg ambik,biar mak ayah thu perangai ank sndri dan thu kerja guru bkn mudah !

Indra Aditya Kemon laa.. zaman aku dulu pun dah ada benda mcm nih. Pulis tangkap pelajar ponteng. aku sndri pernah kena tangkap pulis masa ponteng sekolah . Siap naik kereta pulis lagi kena bawak ke skolah.. keluar kereta pulis mcm artis.. org semua pandang. Lebih kurang 10 tahun yg lepas. Eone Esthetic Fadzil Nabil masihkah ingat. Hahaha.. siapa lagi geng lain masa hari kejadian? Cuba tag skit..

Hassan Al Basyari Ada mkayh kisah, tk kena gaya pulis kena saman, lg pun mentri agma kata d0sa peribadi, diorng bukn org ponteng jer pun sambil pekena ketum dn layn game,

Sumber & Kredit : lobakmerah via coretan media




Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*