MeninggaI Diserret Lori, Huffaz Al-Quran Dah Siapkan Kain Kafan Dalam Beg




Seperti sedia maklum, kemaatian tidak mengenal usia, waktu ataupun tempat. Lebih luar biasa apabila seorang individu itu seakan-akan sudah mengetahui ajaInya akan tiba.

Itu berlaku kepada seorang huffaz al-Quran, Wahyuda Ihsan yang dijemput Ilahi selepas berbuka puasa sunat Hari Arafah di pusat pembelajaran Wahdah Islamiyah di Sulawesi, Indonesia

Pemuda yang menghafal 30 juzuk al-Quran itu mengalami kemaIangan jalan raya setelah diIanggar dan diserret lori sampah ketika menunggang motosikal dalam perjalanan ke kediamannya.

Namun kuasa Allah memelihara jasadnya apabila pemuda itu ditemui dalam keadaan hampir sempurna tanpa kesan kecederraan melainkan di bahagian pipinya yang mengalami sedikit Iuka.

Penuntut Sekolah Tingggi Ilmu Islam dan Bahasa Arab (STIBA), Makassar itu juga kelihatan tersenyum ketika topi keledarnya dibuka oleh orang awam.

Lebih mengejutkan ramai pihak apabila Wahyuda telah menyiapkan kain kafan yang dibawa bersama dan disimpan dalam beg bagasi miliknya.

Saat orang lain leka di dunia, dia telah lama bersedia

Ini kerana saat manusia sering leka mengenai hal dunia, masih ada yang mempersiapkan diri bagi bertemu penciptaNya dan menghidu bau malaikat yang mengekorinya saban waktu.

Sumber : Tentang Islam , Kolaka Terkini , Ikhwan Akhir Zaman , Nur Wahyuni

Kredit : Celoteh Saje




Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*