Nabila Huda Ajak Bersemuka Tapi Ini Video BaIas Padu PU Syed




Isv pelakon Nabila Huda bergambar bersama seekor anj!ng ketika bercuti baru-baru ini dan mendapat tegvran pendakwah bebas PU Syed masih tidak berkesudahan.

Semalam, Nabila memuat naik sepotong rakaman video meluahkan kekesaIannya terhadap tind@kan PU Syed menegvrnya di media sosial.

Kata Nabila, tind@kan itu mengvndang cemvhan ramai dan secara tidak langsung menyebarkan fitn@h buat dirinya.

“Itu Instagram saya, suka hati saya nak muat naik apa pun. Itu d0sa saya, saya yang tanggung! Awak tak perlu keluarkan kenyataan dan biar satu Malaysia baca, rasa saya j@hat.

“Awak menyebarkan fitn@h kepada semua orang. Biarlah nak bergambar dengan anjir atau bab*, bukan urusan anda. Kalau nak cakap, datang jumpa saya di Warung Isabella. Jangan jadikan sosiaI media untuk satu Malaysia burukkan saya.

“Mak bapa saya pun tak tegvr, suami saya pun tak ada masaIah. Siapa anda untuk menegvr? Jaga diri sendiri dan saya doakan awak bahagia dengan hidup awak,” katanya.

Tind@kan Nabila itu kembali menarik perhatian PU Syed untuk membaIas kenyataan sama menerusi rakaman video panjang di Instagram malam tadi.

Biar tidak menujukan kepada Nabila, PU Syed secara umum menasihati golongan artis agar tidak mempamerkan sisi neg@tif yang seterusnya menjadi ikutan peminat.

“Kepada semua penyokong dan peminat artis yang saya tegvr disebabkan tind@kan yang dia buat itu, saya tak rasa saya perlu minta maaf. Kenapa perlu saya minta maaf?

“Allah berpesan jadilah ummah yang menyeru kepada kebaikan dan mencegah kemungk@ran. Tak saIah saya menegvr secara publik sebab yang mempamerkan m@ksiat itu pun secara publik.

“Bila orang tegvr kata kita jatuhkan aiib dia. Ini apa hal? Kalau tahu perkara itu aiib, kenapa ber@ni tayang kepada umum?

“Wahai artis, sebagai ‘public figure’ kamu ada watak tertentu dalam masyarakat. Kalau pamerkan perkara negatif, masyakat meniru dan akhirnya kamu sendiri menatijahkan umat kita agar terpes0ng jauh,” tambahnya.

Minggu lalu kec0h apabila aktres yang baru menjulang trofi Pelakon Wanita Terbaik Drama Anugerah Skrin 2019 itu memuat naik swafoto bersama seekor anjing di New Zealand.

Tindakan itu menarik perhatian PU Syed untuk memberikan kata-kata nasihat buat Nabila.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Gempak Via Sinar Viral

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.




2 Comments

  1. Assalamualaikum… Alhamdulillah PU syed… Walaupun saya bukan di kalangan orang yang baik… Tapi saya berada di belakang kamu PU Syed… kerana saya harus percaya kepada orang yang seperti kamu kerana kamu adalah manusia penyambung dakwah.. Terima Kasih.

  2. Mohon maaf je..sebelum menjadi panas.katakan kita tak tahu ttg hukum nya dgn jujur sbb kita artis bkn seperti murshid atau wali.walau pun dari segi praktik pemerintahan nya Maseh belum sepenuh nya mengikut Al-Quran dan hukum Allah seperti dipraktikan nabi atau paling dekat negara Brunei darul salam.demi survival kita sebagai artis..elok kita berlapang kerana itu lah sifat yg baik UTK kita sebagai ikutan atau trade Mark.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*