Akhirnya Terungkai Msteri Motor Kapcai Muncul Tiba Tiba Rmpuh Superbike, Motor Berkcai Tetapi Penunggang Lesap




“ NAMPAK macam Kamen Rider yang kena lngg4r tu.”

Itu antara kata-kata netizen mengenai rakaman keIibat sebuah motosikaI yang muncul secara tiba-tiba, betul-betul di hadapan sebuah kereta Perodua Alza sebelum mer3mpuh penunggang sebuah motosikaI berkuasa tinggi.

Video berdurasi 11 saat yang memaparkan kemaIang4n penuh mist3ri itu menjadi tular di Twitter sejak petang Jumaat. Malah beberapa netizen mendkwa rakaman mist3ri itu turut diterima menerusi grup WhatsApp masing-masing.

‘Kehadiran’ penunggang motosikaI itu menimbulkan tanda tanya dalam kalangan netizen sehingga ada yang mengaitkan kem4langan itu dengan entiti mist3ri.

“ Accid3nt dengan tak tahu apa benda yang diIngg4r tu. Tak jumpa motor atau orang yang kena Ingg4r tu. Nampak macam makhIuk lain bawa p0cong. Hahaha. Wallahualam,” kata AS.

“ Moto kapcai tu bawa s4ka ke apa? Nampak macam seorang berdiri, seorang duduk,” kata Anoy.

“ Kalau tengok betul-betul memang tak nampak orang yang kena Ingg4r tu. Moto pun tak ada. Mistri betul. Nasib ada yang record,” kata Shahfiq.

“ Sat bro. Memang mistri. Takkanlah motor (superbike) tu tak nampak ada orang nak pusing gitu. Betul tak? Walaupun tengah laju korang mesti elak punya. Tapi ni tiba-tiba muncul. Then Ingg4r kalau sepai dua dua sepai, then Alza tu akan kena sekali,” kata Nabil.

Dalam pada itu ramai juga meluahkan rasa kagum dengan kecekapan penunggang superbike tu mengendaIikan motosikaInya pada saat c3mas.

“ Brother motor ni memang aku respect sebab dia handle moto after collisi0n memang steady. Tapi aku tengah blur kelip kelip mata yang Ingg4r superbike ni. Explain weh,” kata Anoy.

“ The dude riding the superbike really handled the collision well though. Kalau aku dah masuk lane sebelah dah. Phew,” kata Raz.

Mistri Terungkai

Bagaimanapun misteri km4Iangan itu terungkai apabila seorang gadis tampil mendedahkan penunggang superbike dalam rakaman video yang tular itu adalah bapanya.

Malah gadis yang hanya ingin dikenali sebagai Bazil berkata tiada apa-apa yang mistri mengenai video km4Iangan itu seperti yang diperdebatkan netizen.

“ Hahaha. Ya… ayah saya yang bawa superbike tu. Tak ada mistri apa-apa pun. Waktu kejadian ayah saya dari KL menuju ke Singapura.

“ Lepas exit Yong Peng, ada rider m4buk terIngg4r kereta depan (Perodua Alza) kemudian terpusing dan langg4r ayah saya,” katanya kepada mStar.

Malah Bazil berkata, selepas terIngg4r bapanya pemuda itu kemudian tercampak ke belakang

Rider tu tercampak ke belakang. Lepas tu dia melompat melepasi besi penghadang jalan dan cuba mel4rikan diri.

“ Nasib baik ada yang kejar dia. Bila call p0Iis, mereka sahkan rider tu m4buk,” katanya yang juga warganegara Singapura.

Jelas Bazil lagi, insiden itu berlaku di lebuh raya utara-selatan selepas susur keluar Plaza Tol Yong Peng (Selatan) kira-kira pukul 5 petang Ahad lalu.

“ Memandangkan ramai yang tanya mengenai keadaan ayah saya… dia hanya mengalami ker3takan di bahunya.

“ Alhamdulillah dia semakin pulih. Buat masa ini, dia masih lagi cuti masuk hospital kerana perlu datang untuk pemeriksaan susulan,” katanya.

Bazil mendedahkan ayahnya (dalam gambar) mengalami ker3takan di bahu akibat r3mpuhan itu.

p/s: Perkara misti1k tu sentiasa ada, tapi kita sebagai netizen jangan lah cepat membuat telahan sendiri dan cepat percaya dengan berita yang tular.Lebih baik untuk kita menyiasat dahulu  apa sebenarnya yang terjadi

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : mStar

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawap Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.




Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*