Puas ‘Frontliners’ Kejar. Warga Asing Degil Dan Enggan Buat Ujian Saringan

Walaupun pelbagai kelonggaran telah diberikan oleh kerajaan Malaysia kepada rakyat, tetapi tahap penjagaan kesihatan masyarakat tetap menjadi keutamaan dan ujian saringan masih lagi perlu dilaksanakan.

Malah, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) juga melaksanakan perkhidmatan ujian saringan COVID-19 dari rumah ke rumah terutamanya kediaman yang berada di zon merah. Pekerja dan warga asing di negara ini juga diwajibkan untuk melakukan ujian saringan COVID-19 bagi memastikan mereka bebas jngktan virus berkenaan.

“Tak nak keluar, dia degil sangat ni…”

Di Twitter, seorang wanita telah memuat naik dan berkongsikan sebuah video yang memaparkan kedegilan warga asing yang tidak mahu melakukan ujian saringan COVID-19.

tanak buat ujian saringan

warga asing lari tanak buat ujian saringan

Posted by Kerengga TV on Wednesday, May 6, 2020

“Suruh buat ujian saringan je pun…”

Menurut satu laporan perkongsian potral media tempatan, warga asing tersebut dikatakan berlari masuk ke rumahnya dan bertindak mengunci pintu pagar selepas disuruh untuk membuat ujian saringan.

tanak buat ujian saringan

lari dari ujian saringan 2

Posted by Kerengga TV on Wednesday, May 6, 2020

Para petugas kesihatan ketika itu dikatakan puas mengejar warga asing berkenaan kerana dia dikatakan berlari-lari diantara blok sebelum bertindak masuk ke rumahnya. Setelah diberi keterangan, warga asing tersebut mulai faham dan keluar untuk membuat ujian saringan tersebut.

Dia juga dikatakan telah dimarahi oleh salah seorang frontliner yang penat mengejarnya ketika itu.

“Mereka tak disergah pun…”

Disebabkan ada segelintir rakyat Malaysia yang tidak berpuas hati dengan kejadian terbabit dan menyalahkan kembali petugas kesihatan terbabit, gadis ini memberi keterangan untuk menjelaskan kembali mengenai hal kejadian.

Orang suruh buka tu, buka jelah!

“Jangan terus label mereka bdoh ye…”

“Kena faham, diorang lack of knowladge…”

Hiburan Media Terkini, Twitter, LM

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*