Seramm! Ibu Saudara Beritahu Kisah Sebenar Selepas Anak Ini Seperti Nampak Sesuatu Di Kedai Makan

Rakaman memaparkan seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun yang tiba-tiba berkelakuan aneh di sebuah kedai makan di Pulau Pinang menjadi bualan ramai netizen.

Dikongsi di YouTube oleh Nur Maisarah Afiqah Rusmadi, 24, video melibatkan anak saudaranya itu turut tular di media sosial sehingga menjadi perdbatan ramai.

Dalam rakaman tersebut, mata-mata kanak-kanak yang mesra disapa Mia itu dilihat terbellak dan llar memandang sekitar kedai, seolah-olah sedang melihat sesuatu.

Menurut Maisarah, dia bagaimanapun enggan mengaitkan video di kedai makan itu dengan unsur pelarls sebagaimana komen-komen yang diberikan oleh netizenn.

“Masa tu kami berada di sebuah kedai makan. Mata dia terbellak dan mellar macam nampak sesuatu.

“Dia jadi macam tu sejak dia mula pandai bercakap, sekitar setahun lalu. 90 peratus komen netizen cakap kedai tu ada pelarls.

“Tapi sebenarnya Mia boleh jadi macam tu di mana-mana je termasuk di rumah sendiri. Dalam 10 peratus netizenn kata mata dia terbuka hijab,” ujarnya kepada mStar.

Menurut Maisarah yang menetap bersama keluarga kanak-kanak itu di Bayan Lepas, dia sendiri berasa serram setiap kali perlu berdepan dengan sltuasi seperti itu.

Malah katanya, dia serta kakaknya akan memasang bacaan al-Quran di kediaman setiap kali kanak-kanak itu mula berperangai aneeh.

“Kejadian di kedai tu bukan kejadian pertama. Kadang-kadang dia nangls dari malam sampai pagi. Mata jadi naik atas, dia tunjuk-tunjuk dengan jari. Saya pun takvt.

“Biasanya kami akan pelvk dia dan terus pasang bacaan al-Quran. Kakak saya (ibu Mia) pun selalu dengar ada benda macam ikut dia, dengar macam suara sendiri menangls dalam toilet.

“Tapi bukan selalu, Mia pun jadi macam tu dalam sekali seminggu,” ded4hnya lagi.

Dalam pada itu, Maisarah berkata keluarga kakaknya belum lagi menemui mana-mana pengamal perubatan untuk bertanyakan lebih lanjut mengenai sltuasi kanak-kanak itu.

Di YouTube, video sram yang dikongsinya itu sudah pun menerima lebih 90,000 tontonan.

Kata Maisarah, dia mengharapkan yang terbaik buat anak saudaranya itu dan berdoa agar dia kembali pullh seperti biasa.

Berikut antara komen yang ditinggalkan di YouTube berhubung video kanak-kanak itu

“Pergi mana-mana ustaz yang pandai, tutupkan hljab dia. Budak-budak kebanyakannnya boleh nampak.

“Remang bvlu roma. Benda tu ada. Yang korang makan kat situ buat apa?.

“Dia lahlr dengan mata batin terbvka ke?” tulis beberapa netizenn.

Sumber : Mstar via Online Malaya

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*