Baru Saja Mengaku Sudah Diceraikan, Tiba-tiba Bekas Isteri Pertama Da’i Farhan Muatnaik Status Ini

Bekas isteri pendakwah bebas Da’i Farhan, Fatin Nurul Ain mengambil pendekatan untuk berdiam diri ekoran pendedahan Dr. Erin bahawa dia telah bercer4i.

Malah, Fatin hanya memuat naik petikan daripada perawi hadis Rasulullah S.A.W serta doa untuk memaafkan individu lain yang memfitnahnya.

” Mengambil Ibrah dari bulan yang mulia ini, saya mohon doa.

” Allah ampunkan dosa-dosa saya.

” Allah kekalkan hati saya untuk sentiasa memaafkan mereka yang masih tidak mahu bertaubat dari menf1tnah saya, walid kepada anak-anak dan keluarga serta Allah kurniakan hidayah buat mereka.

” Ya Allah jadikanlah kami hamba-hambaMu yang bertaqwa. #diamitulebihbaik,” tulis Fatin.

Kenyataan selamat Fatin itu mendapat pelbagai reaksi netizen yang kebanyakannya menyokong tindakannya untuk berdiam diri.

Menerusi pendedahan Erin pada Selasa, Fatin didakwa telah bertindak agresif dengan berkomplot untuk memutuskan perkahwinan mereka.

Malah, kata Erin dia tidak menyangka pada mulanya rumah tangga yang dibinanya bersama Farhan tidak direstui madunya.

Farhan dan Erin telah mendirikan rumah tangga ketika menunaikan ibadah umrah di Makkah pada Oktober 2019.

Namun Farhan mencer4ikan isteri pertamanya, Fatin yang sedang sarat hamil menerusi aplikasi WhatsApp pada Disember.

Terdahulu, Dr Erin menerusi satu posting di Instagram telah membuat pengakuan dan penjelasan tentang percer4ian dengan Da’i Farhan.

Berikut perkongsian Dr. Erin;

Untuk pengetahuan semua pernah saya post pic ni dulu tapi saya dipaksa oleh pihak sana (Fatin) jangan post lagi kecuali bila dah bercer4i dengan ust..dan saya ikut dan hormati permintaan belah sana dan saya delete posting tu..

Sekarang saya nak tunaikan janji saya dan permintaan pihak sana..pada 11 February lalu saya telah mengizinkan ust untuk kembali dengan bekas isteri kerana selepas ust pulang dari ziarah ana-anaknya ust cakap pada saya dia tak boleh berjauhan dari anak-anak dia.

Ust juga kata pihak sana bagi syarat dia nak dapat duduk dengan anak-anak balik adalah dengan mencer4ikan saya sebab mertua dia takkan bagi anak dia bermadu.

Sebab terlalu sayangkan ust saya cakap pada ust jom bawak saya balik jumpa mak ust dan ex madu saya untuk saya sendiri serahkan ust balik pada ex janji ust dapat bersama-sama anak-anak dia..

Saya takpe saya redha jika ini ujian saya untuk kehilangan orang saya sayang dari saya tengok orang saya sayang susah hati rindu anak baik saya mengalah.

So sejak dari bulan 2 lg saya sudah tidak mengharapkan apa-apa dari ust just tunggu masa nak dicer4ikan je..

Dari bulan 2 nak cer4i ada je masalah datang tertunda tunda sampai la saya memang nekad nak akhiri pada bulan ramadhan ni demi kebaikan semua..tapi dah tahu pregnant plak..

Tapi saya nekad dengan keputusan saya untuk akhirinya juga..

Untuk pengetahuan semua ust telah pun melafazkan cer4i pada saya pada 27hb april selepas saya sendiri meminta untuk dilepaskan.

Saya yakin ini yang terbaik untuk kami bertiga. Kerana saya tahu pihak sana juga tak boleh move on.

Percer4ian ni saya yang minta sebab saya dah penat dengan episod kejap kata nak rujuk sana dan nak cer4ikan saya, kejap tak jadi cer4i saya dan nak pujuk sana untuk bermadu dengan saya. Kejap nak cer4i balik.

Saya tau ust pun serba salah. Kerana itu saya memilih untuk dicer4ikan dengan rela. Jadi saya harap selepas ni tolong jangan kaitkan lg ust dengan saya.

Apa-apa yang saya buat atau saya post adalah atas diri saya sendiri yang hina ini yang baru nak dapat hidayah ni sememangnya tak layak dengan golongan agamawan-agamawan dan jangan dikaitkan apa-apa dengan ust

Biarlah ust jalani kehidupan dia seperti biasa dengan ketenangan dan kebaikan..

Akhir kata saya ingin meminta maaf kepada sesiapa yang terguris hati dan terkesan atas pernikahan saya dengan ust.

Saya tk minta jadi macam ni. Saya terima lamaran ust dulu kerana ilmu agama dan kebaikan yang saya nampak dlm diri ust masa tu dan saya sgt berharap ust boleh membawa saya ke syurga.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*