Baru Umur 20 Tahun, Sudah Berjaya Dan Mampu Hadiahkan Sebuah Rumah Untuk Keluarga. Siapa Sangka Semuanya Bermula Dengan Modal RM100

USIANYA baru mencecah 20 tahun, namun anak muda ini dimurahkan rezeki apabila dapat membeli rumah untuk keluarga selepas kejayaannya dalam perniagaan bundle secara dalam talian dan menjadi pembeli peribadi atau personal shopper barangan bundle di Jepun.

Muhammad Asyraf Khairul Anuar yang berasal dari Klang, Selangor tidak memandang ke belakang dan kini merancang untuk menghasilkan jenama sendiri dalam perniagaan itu.

“Rumah yang saya beli tahun lalu itu sebenarnya hadiah untuk keluarga. Untuk rumah sendiri mungkin kemudian kerana saya masih bujang,” kata Muhammad Asyraf.

Menceritakan pengalamannya, Muhammad Asyraf berkata, dia menceburi perniagaan bundle selepas tamat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada 2017 lalu dengan hanya bermodalkan RM100.

“Dengan modal yang sedikit saya beli top up (tambah nilai) untuk langgan internet dan mengkaji beberapa akaun Instagram yang menjual barangan bundle serta cara mereka mempromosikan barang.

“Baki modal itu saya beli pakaian terpakai di kedai bundle dan jual beberapa helai di Instagram, tidak sangka dalam masa seminggu habis dijual,” katanya.

Menurutnya, puncak kejayaan perniagaannya bermula selepas dia menjadi pembeli peribadi barangan bundle di Jepun dan tidak dinafikan ramai kaki bundle yang sanggup berhabis duit untuk tujuan itu.

“Pada awal 2019, saya berjaya menyimpan keuntungan RM200,000 dalam simpanan berkat sambutan hangat pelanggan yang meminati barangan bundle dari Jepun.

“Berbaloi penat lelah ‘menyelam’ (mencari barangan bundle) di negara itu, hasilnya cukup lumayan kerana nilai barangan bundle di Jepun tinggi mencecah ribuan ringgit dan ada yang sanggup membelinya,” katanya.

Perkongsian Muhammad Asyraf mengenai kejayaannya itu yang dikongsikan di Twitter setakat ini mendapat lebih dari 6,000 ulang ciap serta 22,000 tanda suka.

HMETRO ONLINE via Awattt Syeikhh

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

1 Trackback / Pingback

  1. Berumur 20 Tahun, Bermodalkan Rm100 Sahaja, Remaja Ini Jadi Inspirasi Beli Kereta Dan Rumah Diusia Muda - Kartel Dakwah

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*