Belum Reda Kes Utube, Syamsul Yusof Terpaksa Buat Laporan PoIis. Ada Individu Ingin Hncurkan Keluarganya

Pengarah filem dan pelakon Syamsul Yusof menerima mesej berbaur uguttan dan ancaaman terhadap dirinya, anak dan isteri di Instagram daripada individu tidak dikenali.

Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof, 36, berkata, mesej dihantar individu yang menggunakan akaun bernama  itu agak keterlaluan kerana ia melibatkan maruah dan keseIamatan keluarganya.

“Belum reda kes UTube itu, timbul lagi kes saya menerima uguutan berbentuk ancaaman. Sebenarnya sebagai selebriti, saya sudah biasa menerima komen negatlf dan kata-kata ugutan.

“Tapi kali ini melam-pau kerana melibatkan mar-uah, keselamatan anak dan isteri. Saya dapat daripada DM (direct message) bernama Velvetblack. Selain peminat,hate-rs ada juga menghantar mesej kepada saya tapi saya tidak ambilport

“Saya tak pasti orang tu hantar sejak bila tapi malam tadi baru saya menyedari mesej tersebut. Saya tidak tahu agenda dia samada dia musuh atau tidak. Tetapi benda itu sudah melampau sebab itu saya ambil tndakan ini, ” katanya

Syamsul ditemui ketika sidang media selepas dia membuat laporan poIis terhadap akaun tersebut di Balai Polis Taman Melawati, Kuala Lumpur pada Selasa.

Anak kepada penerbit Datuk Yusof Haslam ini turut ditemani dua orang penguam dari Tentuan Saiful, Roger & Co iaitu Aizul Rohan Anuar dan Saiful Dzulhelmi Zulkifli.

Menerusi laporan mStar pada 29 September lalu, Syamsul meluahkan rasa berang apabila kisah rumah tangganya dijadikan modal sensasi berbaur ftnah sebuah saluran YouTube.

Tampil menerusi satu rakaman video di Instagram, Syamsul dengan nada mrah berkata penggunaan tajuk dengan maksud kononnya dia berlaku cu-rang terhadap isteri, Puteri Sarah adalah ftnah.

Menerusi video itu Syamsul turut menunjukkan muat naik saluran YouTube Cabik Geronong dengan tajuk ‘TAK SANGKA! Rupanya Syamsul Yusof Cur-ang dengan Puteri Sarah.

Dalam pada itu, pelakon dan pengarah filem Munaflk ini menegaskan dia akan terus mencari individu di sebalik akaun itu bagi mencari penyelesaian jika ada perkara-perkara berbangkit melibatkan dirinya.

Syamsul juga mengajak individu tersebut berdepan dengannya secara bertentang mata tanpa perlu melibatkan anak dan isterinya.

Saya dah nekad no more Mr Nice Guy Saya perlu pertahankan diri dan akan cari siapa yang membuat uguutan ini kepada saya. Kalau tak puas hati dengan saya, apa kata jumpa saya depan-depan.

“Tak perlu melibatkan anak dan isteri. Saya mati pun tak apa, anak jangan sentuh. Saya tidak mahu menduh mana-mana pihak kalau tiada bukti. Sebelum ini, saya pernah menerima mesej daripada akaun yang sama pada awal tahun ini.

“Kali ini saya menyedari mesej itu sebab ada berbaur uguutan dan ancaaman. Saya ada balas mesej tersebut namun selepas itu, akaun itu dinyaktifkan, ” ujarnya.

Dalam pada itu antara kandungan ugutan itu berbunyi:Jangan fikir anak dan bini kau selamat sekarang. Aku tahu mana kau tinggal dan mana anak kau sekolah. Bini kau aku follow hari2 B**I, S*** kau Samsul.

Jangan ingat kau dah kaya kau boleh lepas. Siap kau, gambar faake photoshoot aku buat kasi viral satu Malaysia. Senang je nak jhanamkan famili kau.

Sebelum ini, rumah tangga Syamsul dan Puteri Sarah menjadi perhatian apabila aktres tersebut dilaporkan berada di pejabat agama pada 18 September lalu.

Syamsul berkahwin dengan Puteri Sarah pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 3, dan Sumayyah yang kini berusia setahun.

Sebelum ini desas desus mengenai keretakan rumah tangga Syamsul Yusof dan isterinya, Puteri Sarah Liyana mula tersebar apabila mereka dipercayai hadir di Pejabat Agama IsIam Daerah Gombak, baru-baru ini.

Terbaru, Puteri Sarah memberitahu dia menerima kiriman mesej daripada peminat yang menginginkan mereka mempertahankan rumah tangga yang dibina.

Harap dapat pertahankan rumah tangga

Menurut kiriman tersebut, dia meminta Puteri Sarah dan Syamsul mendapatkan nasihat daripada orang-orang yang positlf dan bersabar menghadapi dugaan dalam rumah tangga. Tambah peminat itu, dia suka melihat keluarga selebriti tersebut bahagia. Jelasnya lagi, ujian rumah tangga memang besar sebab syaltan tidak suka bila tengok manusia berkasih sayang dengan halal kerana Allah. Puteri Sarah telah membalas kiriman tersebut dan meninggalkan ucapan terima kasih buat peminatnya itu.

Doakan yang baik

Terdahulu, Puteri Sarah dipercayai hadir di Pejabat Agama IsIam Daerah Gombak. Namun, tiada sebarang kenyataan yang telah dikeluarkan olehnya. Sarah juga dipercayai ‘unfollow’ akaun Instagram suaminya. Syamsul Yusof turut memberitahu yang dirinya enggan memberi sebarang komen mengenai hal rumah tangga mereka.

sumber: mstar via trending sangat

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*