Eira Aziera Minta UIang BaIik Rakaman dan Dengar Makcik Restoren 35 Maki Dia. LeIaki Ini UIang SemuIa Video Dan Edit Part Maki Tapi Bukan Dari Makcik Restoren Itu

Kelmarin kecoh 1 hari di media sosial tentang seorang influencer bernama Eira Aziera tentang sebuah rakaman video dimana dia telah dim4rahi oleh pemilik sebuah restoren terkenal, Restoren 35 di Melaka kerana membuat SIARAN LANGSUNG di dalam kedai.

Video tersebut telah mendapat ratusan ribu jumlah tontonan dan ada yang mencecah lebih dari sejuta tontonan.

Menurut Eira dia telah dimaki pemilik Restoren tersebut dan sebab itu dia keluar restoren dan makan di restoren lain.

Di dalam video tersebut terdapat beberapa orang yang meninggalkan komen mengatakan Makcik Restoren tersebut tidak memaki hamun Eira. Disebabkan itu Eira meminta semua untuk melihat kembali video LIVE tersebut dan nilaikan sendiri.

Individu bernama Eryzal Edry mengikut saranan Eira Aziera dan melihat kembali LIVE tersebut dan ini komen beliau.

Kawan² aku tag dekat aku video ni dari semalam.. suruh tengok video ni.. tapi malam ni baru sempat tengok.

Masa tengah tengok video ni, aku ada dengar tuan video sendiri cakap minta netizen ulang tengok balik video dia dan minta untuk menilai..

Pengajaran dan Peringatan yang dapat hasil dari tengok video ni.. bila satu tahap kita dah berada diatas, bersikap lah merendah diri walaupun dah pusing satu malaysia.. jangan sombong jangan ego sampai buat diri rasa tercabar kalau kena tegur..

Bila kita rasa diri kita hebat dan follower ramai.. kita lah yang akan rasa kita sentiasa betul. sampaikan melalui reaksi balas kita sendiri pun tak menjadikan kita betul.

kedudukan atau apa yang dimiliki sekarang bukan nya boleh berkekalan pun. dan siapalah kita boleh tau bila ajal seseorang.

Sila Lihat Video dibawah yang telah disunting.

Masa tengah tengok live video dia, aku ada dengar tuan video sendiri cakap minta netizen ulang tengok balik video dia suruh dengar makcik tu maki dia dan minta untuk menilai.. so sepanjang 30minit live tu aku pun try la kumpulkan klip² makian.. hasil makian yang terkumpul tak jumpa pun makcik tu maki dia. jadi pemenang makian memihak kepada dia ni dengan kemenangan makian K.O tanpa balas.Ok lah Setelah dinilai..Pengajaran dan Peringatan yang dapat hasil dari tengok video ni.. bila satu tahap kita dah berada diatas, bersikap lah merendah diri. jangan sombong jangan ego sampai buat diri rasa tercabar kalau kena tegur.. Bila kita rasa diri kita hebat dan follower ramai.. kita lah yang akan rasa kita sentiasa betul. sampaikan melalui reaksi balas kita sendiri pun tak menjadikan kita betul.kedudukan atau apa yang dimiliki sekarang bukan nya boleh berkekalan pun. kadang bila berasa selasa dengan apa yang ada, sampai lupa semua tu pinjaman yang datang dari tuhan. dan siapalah kita boleh tahu bila ajal seseorang.. dan siapa lah kita untuk menentukan rezeki seseorang. Walau apa sekalipun as a public figure and influencer yang ramai followers, kena la tau ini jalan yang dia sendiri pilih untuk nak jadi macam tu (public figure/influencer) so dia patut tahu macam mana untuk beri "reaksi balas" yang baik sepanjang live video tu. kerana disitu dia akan memberikan contoh yang baik kepada masyarakat dan khususnya pada followers dia sendiri.

Posted by Eryzal Edry on Friday, September 11, 2020

‘Makcik dah tua, tak Iama dah nak m4ti?’

Jadi salah siapa sebenarnya? Jika anda mengikuti kisah viral ini, ramai yang mengatakan dua dua salah dan dua dua tiada kesabaran dan kurang adab.

Jadi kisah ini sebagai ikhtibar untuk kita lebih menjaga pertuturan. Tidak kira dari negeri mana anda datang, perkara adab ini tiada kena mengena dengan negeri dan ianya atas diri sendiri sahaja.

Admin harap isu ini dapat selesai dan lebih baik jika mereka berdua berjumpa dan bermaaf maafan sahaja.

Sumber : Facebook Eryzal Edry

KREDIT : awatttsyeikhhnetwork

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*