Terang-Terangan Beritahu Sokong ɪꜱʀᴀᴇʟ, Penjawat Awam ᴘᴏꜱɪᴛɪꜰ ᴅᴀᴅᴀʜ Ketika Muatnaik Vldeo Tersebut

Seorang penjawat awam di Melaka yang mengumumkan sokongannya terhadap ɪꜱʀᴀᴇʟ secara terbuka dalam video dimuat naik di media sosial baru-baru ini telah ditahan.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad berkata, lelaki berusia 31 tahun itu terdahulu telah dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah untuk memberi keterangan berhubung video tersebut sehingga mengundang reaksi negatlf netzen.

Keputusan ujian saringan ai.r kenclng yang dijalankan terhadap lelaki itu mendapati, dia ᴘᴏꜱɪᴛɪꜰ ᴅᴀᴅᴀʜ ᴊᴇɴɪꜱ ᴍᴏʀꜰɪɴ.

Siasatan awal juga mendapati, sspek dipercayai berada di bawah ᴘᴇɴɢᴀʀᴜʜ ᴅᴀᴅᴀʜ ketika merakam dan memuat naik video tersebut di akaun Tik Tok miliknya.

Sspek dit4han untuk si.asatan berasingan di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta ᴅᴀᴅᴀʜ Brba.haya 1952 dan direman selama dua hari. Polis turut merampas sebuah telefon bimbit yang digunakan oleh sspek pada waktu kejadian.

Kes disi.asat mengikut Seksyen 505(c) Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1988.

Semalam viral di media sosial video yang menunjukkan sspek secara terbuka mengumumkan sok0ngan terhadap ɪꜱʀᴀᴇʟ kerana suka dengan cara ᴘᴜᴀᴋ ᴢɪᴏɴɪꜱ itu melakukan ᴋᴇɢᴀɴᴀꜱᴀɴ dan ᴋᴇᴢᴀʟɪᴍᴀɴ terhadap rkyat ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ.

Bagaimanapun, suspek bertindak memadamkan video tersebut setelah menyedari dikecam teruk oleh netizen. Tetapi video tersebut sempat dirakam oleh netizen yang memuat naik semula video itu di media sosial, menyebabkan ramai yang tampil mengecam suspek.

Terdahulu : (Video) ‘ɪꜱʀᴀᴇʟ punya jahat, aku suka’ – Lelaki dipercayai penjawat awam umumkan sokong ɪꜱʀᴀᴇʟ secara terbuka

Di kala Malaysia menyatakan sokongan penuh terhadap ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ yang ᴅɪᴢᴀʟɪᴍɪ oleh ɪꜱʀᴀᴇʟ, seorang lelaki yang dipercayai penjawat awam memuat naik video dengan mengatakan dirinya menyokong ɪꜱʀᴀᴇʟ, mengundang kema.rahan netlzen.

Video berdurasi satu minit itu menunjukkan, lelaki yang menggunakan nama Pahlawan90 di Tik Tok secara terbuka dan jelas mengatakan dirinya menyokong ɪꜱʀᴀᴇʟ kerana suka pada ᴋᴇᴢᴀʟɪᴍᴀɴ yang ditonjolkan puak zionis berkenaan.

“Bersama ɪꜱʀᴀᴇʟ! Hidup ɪꜱʀᴀᴇʟ! Tahu tak kenapa (aku) sokong ɪꜱʀᴀᴇʟ? Sebab memang aku suka ɪꜱʀᴀᴇʟ. ɪꜱʀᴀᴇʟ punya ᴊᴀʜᴀᴛ, aku suka. 

“Dia punya jahat, dia punya pember0ntakan aku suka. Aku tak suka tam4dun, aku suka pecahkan ketam4dunan, suka pecahkan ꜱɪꜰᴀᴛ ᴋᴇᴘᴇʀɪᴍᴀɴᴜꜱɪᴀᴀɴ. Jadi kej4m, aku suka.

“Yesss aku suka hidup dengan suasana yang kej4m, aku suka wujudkan ᴘᴇᴘᴇʀᴀɴɢᴀɴ sebab itu aku suka ɪꜱʀᴀᴇʟ. Kan? Ramai lagi yang suka ɪꜱʀᴀᴇʟ. Angkat tangan sikit siapa suka ɪꜱʀᴀᴇʟ. Yay kita geng! Hidup ɪꜱʀᴀᴇʟ! Betul tak?

“Buat apa hidup baik-baik? Kita ʙᴇʀᴘᴇʀᴀɴɢ, aku suka. Jangan cakap dengan ɪꜱʟᴀᴍ, jangan cakap dengan ʏᴀʜᴜᴅɪ, jangan cakap dengan 4gama lain. Dengan ɪꜱʀᴀᴇʟ sendiri pun aku suka berga.duh. Yes, itulah sifat aku. Aku suka berga.duh dengan ɪꜱʀᴀᴇʟ.

“Aku suka berga.duh, aku tak suka hidup secara aman. Aku tak suka, aku tak suka ketenangan. Aku suka ᴘᴇᴘᴇʀᴀɴɢᴀɴ,” katanya.

Selepas video tersebut viral di media sosial, lelaki berkenaan segera menukar nama yang digunakannya di Tik Tok, sebelum bertindak menyahaktifkan akaun tersebut kerana dipercayai tidak tahan dengan kecaman netzen.

Malangnya, nasi telah menjadi bubur apabila ada sumber yang memaklumkan, lelaki terbabit telah dipanggil oleh pihak atasan untuk siasatan lanjut.

“Minta bersabar (semua), dia kerja malam dan telah dipanggil pihak pengurusan tadi. Ramai yang tengah tunggu kat luar ni. Depan balai pengawal pun dah ada yang menunggu. 

“Jenuh nak menjawab sebab satu tempat kerja. Sendiri buat, sendiri tanggung. Dia duduk rumah dalam kuarters, ni tak keluar-keluar,” kata sumber berkenaan. 

Sementara itu di media sosial, majoriti netizen menggesan pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan terhadap lelaki itu. Tidak kurang juga ada netizen yang berpendapat lelaki itu membuat kenyataan kurang cerdik sedemikian hanya untuk mencari perhatian.

Sumber/Kredit : fcbook, thereporter, sinarharian

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*