‘Allahuakbar, Mulutt Kau Dik’ Rakaman Detlk Detlk Kant0i Dengan P0lis Dekat Tepi Sungal

Bukan sehari dua tapi sdah lama anak-anak terkvrung tidak dapat ke mana-mana sepanjang temp0h Perlntah K.awalan Perg.erakan (PKP) ssehinggalah ia dil.onggarkan ke Perlntah K.awalan Perg.erakan Bers.yarat (PKPB) dan kembali kepada PKP semula.

Meskipun ada sekt0r dibuka secara perlahan lahan dan ada beberapa aktlviti dibenarkan, kebanyakan ibu bapa masih kurang beranl untuk membenarkan anak melakukan aktiviti berladah di luar kerana tidak mahu mengambil sebarang r.isiko.

Apatah lagi apabila Kem.enterian Keslhatan Malaysia (KKM) sering meng.ingatkan bahawa kanak-kanak terg.olong dalam kel.ompok beri.siko tinggi dij.angkiti C0vld 19 sekiranya terd.edah kepada rantalan pen.ularan w.abak pandemlk itu.

Justeru, dalam temp0h yang panjang ini, dengan kehidupan baharu yang anak-anak terp.aksa lalui, tidak dapat dibayangkan bagaimana k.eluh k.esah jlwa mereka kerana sebelum ini mereka dapat bersama rakan dan bermaln.

Kant0i Dengan Abang Polis

Seperti yang tular di media sosial hari ini, dilihat abang polis sedang menas.ihati dua kanak kanak yang sedang bermaln di tepi sungai telah menarik perhatlan netizen.

Tahu Tak Sekarang Muslm Apa

Respon Orang Ramai

Budak 2org tu buat lawakk sungguh. Ckp pun pandai budak belah belah mana tu.

Bagus tuan ni.. macam ni la mnasihat sambil layan budak budak niā€¦ Budak budak ni dia n.akal tapi bila kita naslhat dia akan dgar dan faham..terbaik.

Tang jawab keje sekolah siap dah tu tak t.ahan, Bagus budak ni t.akut pulak kan ngan polis pandai.

Paddu la hang adikā€¦pandai cakap noh. apa-apa pun terbaik PDRM.

C0mel2 adik2 ini hehehe mana ibu bapa tida l.arang mandi sungai kan b.ahaya.nanti tiba2 banjlr aduhal mambg kenapa lah mel.intang terus.

Bagus abg polis ni.. cara ayah mngajar anak moga abam polis ni dirahmati dn dipermudahkn sgala urusan beliau amin.

SUMBER/KREDIT: online malaya

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*