Dah Penat Penat Masak Tapi Lauk Dibu.ang Mentua, Wanita Terasa Hati Tak Dihargai

Nak dduk Sebumbung dengan mentua boleh menjadi hal yang sangat menakutkan khususnya buat menantu perempuan.

Mungkin adalah sebab itu juga segelintir su.ami akan membawa istri untuk tinggal dalam rumah sendiri walaupun kecil dan sempit.

Tetapi Bagi yang bernasib baik, ia bukanlah satu masalah besar namun hakikatnya, begitu ramai wanita mend.erita ditambah pula dengan kewujudan ipar duai yang tidak sebulu.

Bukan lagi sebuah kisah pelik, malahan penderitaan sama juga dirasai oleh seorng wanita ini apa bila status yg dimuatnaik oleh dia, sangat menye.dihkan.

Sudah menjadi takdirnya tlnggal bersama mentua, dia menjadi ā€˜makan ha.tiā€™ apabila kepe.natannya memasak untuk santapan keluarga akhirnya bertukar sia-sia.

Selesai mengambil air sembahyang, dia hairan kerana periuk yang tadinya berisi lauk sayur sudah pun kosong.

Rupa-rupanya makanan tersebut sudah dibu.ang ke belakang rumah malah mentuanya menyuruh si ank prmpuan yang ketika itu baru pulang untuk mema.sak hidangan lain.

Andai enggan menjamah meskipun sikit, Nana berharap lauk tersebut dibiarkan di situ, sekurang-kurangnya ia akan dimakan oleh tuan badan sendiri bagi mengelakkan pembaz.iran.

@deknana222selalu salahā™¬ Doa Untuk Kamu – Aviwkila

Netlzen nyatanya sangat memahami dilema yang dirasai wanita ini.

lebih baik pindah saja sis, sya sudah alami benda mcm ni. sya keluar angkat kaki dan bawa ank. cari ruma lain – rencessrenz

mmg kuncinya adalh kesabaran

Alhamdulillah mertuaku baik

sabar sayang dlu sya pn sma sebaiknya pish rumh bcra baik sma suamiku smga ada jln trbaik sabar ikhlas tawakal brdoa trs

Ada juga yang merasa bahagia apabila duduk serumah dengan mentua. Soal makanan pula, mereka ti.dak kisah untuk memasak secara berasingan mengikut citarasa masing-masing.

aku masak sendiri mertua masak sendiri. padahal 1 rumah.. karna msak apapungg ada yg bener. gg boleh pake ini itu. intinya semuanya dimatanya gg bnr

Sumber/Kredit : wowberitamy

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*