(Vldeo) Demi Nak Selamatkan Suaminya Warga Paklstan, Wanlta Ini Snggup ‘Ser4ng’ Polis. Punca Sbenar Didedahhkan

PETALING JAYA, SELANGOR – Seorang wanita sanggup membuat pr0v0kasi terhadap polis demi menyelamatkan suaminya, yang juga warga Paklstan yang memiliki dokumen palsu ketika pemeriksaan polis di Jalan Persiaran Kewajipan, Subang Jaya, di sini Rabu lalu.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Abd. Khalid Othman berkata, kejadian berlaku sekitar pukul 7.26 petang ketika polis membuat pemeriksaan terhadap dokumen lelaki asing itu.

“Polis meminta ꜱꜱᴘᴇᴋ menunjukkan dokumen pengenalan diri termasuk surat daripada Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), bagaimanapun surat yang dikemukakan adalah p4lsu.

“Secara tiba-tiba wanita tersebut meluru ke arah polis lalu mengeluarkan kata-kata ᴋᴇꜱ4ᴛ dan merampas dokumen milik suaminya yang berada di tangan anggota polis.

“Dia turut mempersoalkan pemeriksaan yang dilakukan pihak polis terhadap suaminya itu termasuk cuba ᴍᴇɴʏᴇʀ4ɴɢ anggota itu,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.

Ekoran kejadian itu, jelas beliau, pasangan suami isteri berusia 42 dan 33 tahun itu diberkas dan direman selama tiga hari bagi membantu siasatan.

Terdahulu, video berdurasi 1 minit 59 saat tular di laman sosial memaparkan wanlta tempatan itu melakukan pr0v0kasi termasuk ᴍᴇɴʏᴇʀᴀɴɢ anggota polis yang bertugas.

Kes disi.asat bawah ꜱᴇᴋꜱʏᴇɴ 186 (KK)/ꜱᴇᴋꜱʏᴇɴ 506 (KK)/ ꜱᴇᴋꜱʏᴇɴ 22(b) Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjngkit ( APPPB)1988/ 15(1)(c) Akta Imigresen.

VIDEO:

Reaksi warga maya, tengok apa mereka cakap:

Sumber : kosmo online/akuapapankekunci

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*