PeIancong Dari China Ini Ditahan Di Lapangan Terbang Johor. Sebab Tak Puas Hati Dia Ditahan Ini Yang Dia Lakukan

Jumlah kematian melibatkan koro-navirus semakin meningkat dan kesemuanya dicatatkan di negara China. Malah, beberapa serantau turut mendapat tempias w4b4k ini antaranya Thailand, Malaysia, Singapura, Jepun dan Korea.

Perkara ini nyata menjadi kebimbangan ramai pihak berkenaan penyebaran w4b4k kepada umum dan adakah kemungkinan besar pesakit tidak menunjukkan sebarang gejala seperti demam, batuk, selesema dan sakit kepala?

Menerusi laporan Astro Awani, Pengarah Pusat Penyelidikan dan Pendidikan Penyakit Berjangkit Tropika (TIDREC), Prof. Dr Sazaly Abu Bakar telah menjelaskan memang wujud sesetengah pembawa virus yang tidak menunjukkan sebarang gejala.

Bagaimana untuk kita memahami penularan koro-navirus ini?

Kita perlu mengenal pasti siapakah pesakit ini secepat yang mungkin. Jika ada suspek kita kena buat kajian dan pengesanan di makmal dengan segera. Apabila kita sudah mengetahui pesakit ini, kita juga kena cari siapakah yang berdekatan dengan suspek dikhuatiri juga terkena.

Jadi saya faham ini bukan perkara mudah. Ada sesetangah orang seminggu selepas itu baru ada simptom dan dalam masa itu mungkin dia telah dedahkan ramai pekerja, rakan pejabat dan mungkin sesama dalam satu bas.

Bengang ditahan, pelancong China mengamuk di lapangan terbang JB

Kini, satu dunia sedang gerun dengan penularan w4b4k koro-navirus ini. Virus yang berasal dari daerah Wuhan, China ini sedang menular secara meluas dan hampir kesemua negara hampir terjejas dengan w4b4k ini.

Negara Malaysia juga diserang dengan penularan w4b4k koro-navirus ini. Walaupun jumlahnya tidak ditaraf yang membimbangkan, tetapi seperti yang sedia maklum coronavirus ini merebak dengan cepat dalam masa yang sangat singkat.

Dia ada benda nak cakap…

Tular sebuah video yang merakamkan aksi seorang pelancong dari negara China, yang kelihatan agak berang kerana ditahan oleh pegawai bertugar di Lapangan Terbang, Johor Bahru.

Lebih merumitkan keadaan, pelancong China ini dikatakan tidak pandai bertutur dalam bahasa inggeris dan perlukan penterjemah untuk menerangkan perkara yang ingin diberitahu olehnya.

Ketuk2 cermin, nak panjat pulak tu!

Pelancong berkenaan kelihatan berang dan mengetuk dinding kaca yang menjadi penghadang dirinya. Setelah itu dia juga dilihat mencuba untuk memanjat dinding kaca berkenaan, tetapi diarahkan turun semula oleh pegawai yang berada di sekelilingnya.

Melancong negara orang, belajarlah cakap ENGLISH!

Menjengah diruangan komen, seperti sudah diramal pastinya ramai yang tidak menyokong dan menghentam semula perlakuan oleh pelancong dari negara China ini.

“Ini lebih kepada kurang ajar…”

w4b4k koro-navirus ini sememangnya sangat bahaya dan telah mencatatkan jumlah kematian yang tinggi. Orang ramai disarankan untuk menjaga kebersihan dan kesihatan diri dan sentiasa memakai penutup mulut jika keluar berada di tempat-tempat awam.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : Twitter. via OMM

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawap Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*