‘Saya Digari, Dlkasari…’ – Sajat Perjelas lsu Vide0 Digari, DiIayan Dgn Tidak Wajar Semasa Beri Keterangan

Sebut sahaja nama Sajat Kamaruzzaman, pasti semua sudah mengenali usahawan kosmetik yang sering dilanda kontroversi ini. Malah, semalam viral satu video di media sosial memaparkan Sajad telah digari.

Minggu lalu, tuIar di media sosial video yang memaparkan usahawan kosmetik, Nur Sajat yang kelihatan sedang menangls teresak-esak dan dig4r1.

Walau bagaimanapun, Sajad mahupun mana-mana pihak yang terlibat tidak memberi sebarang penjelasan sehingga menimbulkan spekuIasi di kalangan ntizen selepas akaun usahawan tersebut pula tiba-tiba ‘hiIang’ daripada media sosial.

“Saya mengeluarkan video ini, menceritakan kejadian saya pada 6/1/2021”

Setelah pelbagai spekuIasi timbul, Sajad akhirnya mengaktifkan semula akaun Instagramnya dan memuat naik satu video panjang berdurasi 38 minit yang menceritakan apa yang berlaku terhadap dirinya pada 6 Januari lalu.

Menurut Sajad, semuanya bermula daripada kes terdahulu yang melibatkannya dengan JAIS pada 23 Februari 2018 di mana Sajad telah mengadakan satu majlis bacaan doa selamat dan yassin bersama-sama anak tahfiz di wismanya dekat Seksyen 16, Shah Alam.

Pun begitu, majlis yang diadakannya itu kalau korang masih ingat telah mendapat kec4man ntizen dan ada pihak juga telah melaporkan hal tersebut kepada pihak JAIS kerana kurang bersetuju dengan apa yang dilakukan Sajad.

Dia kemudian diminta hadir pada 6 Januari 2021 untuk memberi keterangan berhubung perkara tersebut di pejabat JAIS yang kemudian membawa kepada satu ‘tr4gedi’.

“Hak saya sebagai manusia yang telah memberi kerjasama telah direm4n”

Menerusi video tersebut, Sajad memberitahu yang dia telah dik4sari, dig4r1 tangannya dan dit4han rem4n di Pusat Tahanan Sementara di Kuala Kubu Bharu semasa memberi keterangan di JAIS.

Saya dig4r1, dik4sari dengan kata2 dan tndakan, dicderakan sebegitu rupa. Tangan2 dan bdan2 saya bengk4k, kerana pergeIutan ketika saya mempertahankan diri tidak (mahu) dig4r1..”

Berikut apa yang diceritakan Sajad menerusi video di bawah:

Sajad yang kini sudah dibebaskan juga memberitahu yang dia sangat kesaI dengan apa yang berlaku dan hanya mahu dirinya diberikan hak kebebasan seperti manusia lain juga.

“Saya berhak diberi hak asasi kemanusiaan untuk hidup seperti manusia yang lain juga.

“Saya amat sedlh dan kecewa dengan kejadian ini kerana kesan daripada kejadian ini mengganggu perniagaan saya dan mentaI saya,” katanya.

“Minta ampun pada Allah dulu Jat, balik pangkal jalan”

Sebelum ini Menerusi video pendek berdurasi 0:15 saat yang dikongsikan di akaun TikTok Rudyaj01 memaparkan usahawan kosmetik ini sedang membuat Live di Instagram miliknya iaitu Nursajat23. Tetapi lain pula yang jadinya apabila melihat pergelangan tangan Sajat seakan ‘digari’. Bukan itu sahaja, rata-rata para peminat dan pengguna media sosial yang menonton live tersebut agak terkejut dengan insiden yang berlaku.

Usahawan kosmetik yang dikenali sebagai Nur Sajat menafikan dirinya dit4han Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di bawah sksyen 10 (B) kerana berpakaian wanita dan menghin4 agama Islam seperti yang tular di media sosial.

Sajat menerusi IG Live di akaun Instagram @Nursajatgold02 turut mendakwa dikhi4nat individu lain, ketika pengikut di bertanya mengenai berita pen4ngkapannya.

“Tak baik cakap macam tu. Elok je saya dekat sini ha, kalau kena t4ngkap dah lama dah saya dekat dalam sayang oi.

“Nampak tak yang bercakap ni apa? Hantu? Takkan yang bercakap ni hantu kot…Sajat la ni,” jawabnya tenang.

Ketika diminta pengikut untuk menceritakan kejadian tangan digari baru-baru ini Sajat menjawab soalan tersebut dengan baik.

“Panjang cerita…Orang cuba nak khi4nat kita,” katanya ringkas.

Ditanya mengenai akaun Instagramnya @nursajat23 dan kekasih @jados, yang dikatakan tiba-tiba hilang dari ‘radar’ Sajat berkata, mereka kini berehat seketika daripada media sosial.

“Berehat sekejap daripada dunia-dunia media sosial. Kita fokus dalam bisnes sahaja. Masih guna akaun tu tapi kita ‘install’ kasi canggih sebab dah tahun 2021 kan,” jawabnya.

Video tersebut mendapat pelbagai jenis komen daripada ntizen yang mana ada yang bersimpati dengan apa yang berlaku ke atas dirinya dan ada juga merasakan tndakan Sajat agak keterlaluan semasa disoal siasat JAIS.

Apa-apapun min harap pihak JAIS dapatlah memberi penjelasan atas apa yang dided4hkan Sajat ni. Barulah kita dengar kisah daripada dua belah pihak. Semoga cepat cepat sembuh Sajat.

SUMBER/KREDIT: LM via tgler via TRENDINGSANGAT

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*