Suaminya Terkrban Akibat COVlD-I9, Isteri Sangka Dia Bebas Sehinggalah Dapat Panggilan Dari HospitaI

Masih lagi terngiang dengan pesanan terakhir Inspektor Mohd Fairos Saberon yang meminta isterinya menjaga diri dan memohon maaf  selain meminta bersedia menerima ‘pemergiannya’ sebelum disahkan mnnggaI dnia selepas disahkan posit1f COVlD-I9 pada 26 Mac lalu.

Aiza Syafinaz Shahak, 34, isteri kepada Allahyrham Mohd Fairos sebak menceritakan detik detik akhir ketika dihubungi suaminya menerusi panggilan video dan berpesan supaya saya menjaga diri kerana dia mungkin perlu dik0makan sebelum melalui proses intubasi.

Bagaimanapun seminggu selepas pemergian suami, Aiza memaklumkan dirinya yang menjalani ujian sar1ngan pada 22 Mac lalu tidak menyangka dirinya kini disahkan posit1f vrus berkenaan.

” Jantung saya berdegup laju dan saya menjadi paniik apabila dimaklumkan turut posit1f COVlD-I9, kelmarin,” kata Aliza Syafinaz Sahak, 34.

Tiada alami sebarang simptom

Menurut Aiza, dia tidak mengalami sebarang simptom sejak menjalani kurantin di rumah bermula 18 Mac lalu.

” Pada mulanya saya menyangka pihak kesihatan menghubungi untuk memaklumkan mengenai tempoh kurantin akan tamat pada 31 Mac (semalam) memandangkan sudah lapan hari saya menunggu keputusan ujian sar1ngan itu.

” Namun, saya terkejut dimaklumkan saya posit1f COVlD-I9 walaupun langsung tiada simptom seperti batuk, dem4m atau selsema sepanjang tempoh kurantin,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Aliza yang juga peniaga berkata, dia kini ditempatkan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk pemantauan dan kuar4ntin.

” Setakat ini, kesihatan saya dipantau oleh doktor dengan melakukan pemeriksaan tekanan drah dan jantung selain bacaan suhu setiap hari.

” Namun, tiada ubat diberikan ketika ini memandangkan saya tidak mengalami sebarang simptom seperti pesakit lain. Malah, tahap kesihatan saya dalam keadaan baik,” katanya.

Katanya, dia reda dengan dugaan itu walaupun diuji buat kali kedua dalam tempoh beberapa hari selepas pemergian suaminya, minggu lalu.

” Saya berharap tahap kesihatan saya sentiasa dalam keadaan baik ketika ini dan dapat pulih sepenuhnya daripada vrus ini,” katanya.

Sebelum ini, Harian Metro melaporkan Allahyrham Mohd Fairos disahkan mnnggaI dnia pada 26 Mac lalu selepas posit1f COVlD-I9, 19 Mac lalu.

I rasa I tak lama sayang, get ready

Dalam pada itu, mengimbas kembali kejadian pada 26 Mac lalu, Aiza menceritakan perbualan terakhir dengan arwh suaminya yang membuat ramai berasa sebak.

” Abang minta maaf, jaga diri baik-baik, I (saya) rasa I tak lama sayang, get ready (bersedia),” itu pesanan terakhir Inspektor Mohd Fairos Saberon kepada isterinya, Aiza.

Aiza berkata, kali terakhir dia bertemu suaminya pada 18 Mac lalu di Wad Sar1ngan Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk membuat sar1ngan berhubung wabak berkenaan.

” Namun pada 19 Mac dia ada menghubungi menerusi panggilan video dan berpesan supaya saya menjaga diri kerana dia mungkin perlu dik0makan sebelum melalui proses intubasi.

” Itulah kali terakhir dia menghubungi saya sebelum menghantar mesej menerusi aplikasi WhatsApp meminta saya bersedia dengan segala kemungkinan,” katanya ketika dihubungi.

Katanya, arwh seorang pegawai polis yang berdedikasi dan sering mengikut arahan pegawai atasan.

Kredit

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*