Dua Anak Menangis Di Sisi Jnazah Ibu Di Tempat Kmalangan. Allahu

“LULUH hati ini melihat dua anak menangis di sisi ibu mereka yang sudah tidak bernywa, berat hati saya menerima takdir isteri kesayangan sudah pergi buat selamanya,” kata Othman Awang, 41.

Othman, suami kepada Miss Nurul Mohd Deraman, 32, yang ma-ut dalam kema-langan di Kampung Batu 9, Jalan Jedok di Tanah Merah pada 8.45 pagi hari ini.

Mngsa yang menunggang motosikal bersama dua anaknya, Muhammad Hasbullah Othman, 5, dan Muhammad Hassim, 14, dipercayai membuat pusingan U sebelum dilnggar sebuah kereta dari arah yang sama.

Othman berkata, ketika kejadian dia berada di kedai borong miliknya di bandar Tanah Merah sebelum bergegas ke lokasi kmlangan selepas dihubungi seorang rakan.

“Sebaik sampai saya hanya mampu mengucap panjang melihat seku-jur tubuh isteri yang sudah kaku ditutup kain oleh orang ramai.

“Lebih menyedihkan apabila dua anak saya terutama yang berusia lima tahun masih terkejut sambil menangiis teresak-esak di samping ibunya.

“Kali terakhir berjumpa dengan isteri pada awal pagi tadi ketika selesai solat Subuh kerana saya terus ke kedai untuk bekerja.

“Tiada sebarang perubahan pada arwh, namun semalam, dia ada menyuarakan berasa sunyi dan bosan kerana terpaksa berada di rumah. Hari raya juga disambut seperti biasa beberapa hari lalu dan dia sempat memohon maaf atas kesilapannya sebelum ini,” katanya.

Menurutnya, dia reda dengan apa yang terjadi tetapi pasti merindui keramahan dan kebaikan isteri selama mereka hidup bersama.

Othman berkata, dua anaknya kini mendapat rawatan di Hospital Tanah Merah, manakala jnzah isteri dibawa ke Unit Jabatan F0rensiik di hospital yang sama.

Katanya, jnzah isterinya akan dikebu-mikan di Tanah Perku-buran Islam Kampung Bendang Nyor selepas Maghrib.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tanah Merah Deputi Superintendan Zainuddin Md Yusuf mengesahkan ada menerima laporan berkaitan kmlangan terbabit.

“Siasatan awal mendapati mngsa yang menunggang motosikal membawa dua anaknya dipercayai membuat pusingan U sebelum direm-puh kereta yang juga melalui arah yang sama iaitu dari Panglima Bayu ke Tanah Merah.

“Mangsa membuat pusingan U dengan jarak yang sangat dekat menyebabkan pemandu kereta tidak sempat memperlahankan kenderaan lalu melnggar mngsa.

“Sebaik anggota sampai ke lokasi, mngsa didapati mennggaI dnia di tempat kejadian, dua anaknya cdera manakala pemandu kereta tidak mengalami sebarang kcderaan,” katanya.

Menurutnya, kes terbabit disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

MyMetro via KHALIFAH MEDIA NETWORK

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*