Selepas Kehilangan Ibu, Ayah Pula Menyusul Akibat C0VlD-19. Empat Beradik Yatim Piatu Sekelip Mata

EMPAT beradik menjadi anak yatim piatu sekelip mata selepas bapa mereka meningg4l dunia kerana Cov1id-19, lima tahun selepas pemergian ibu mereka akibat k4nser.

Miguel Plangca, 55, berpindah dari Ozamis, Filipina ke Ireland untuk bekerja kira-kira 25 tahun lalu.

Lelaki berusia 55 tahun itu yang bekerja di sebuah kilang di Naas, Col Kildare akan menghantar wang setiap bulan kepadaisteri, Gilceria dan anak mereka di Filipina.

Selepas isterinya meninggal pada 2015, anak-anaknya turut mengikut Miguel berpindah ke Ireland setahun kemudian, lapor Irish MIrror.

Namun Miguel menjadi salah seorang daripada 1,561 kakitangan di kilang tempatnya bekerja yang meninggal dunia selepas enam minggu disahkan positif Covi1d-19.

Dia meningg4lkan empat anak iaitu Mikee, 21, Michael, 19, John, 14 dan Chekie, 12.

Anak sulungnya, Mikee berkata dia dan tiga adiknya akan terus tinggal di Ireland tetapi tidak pasti dengan masa depan mereka. – MIrror

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*