“Maaf Bang, Saya Dah Lewat” Salute Rider FoodPanda Tumpang S0Iat Di Koridor Rumah Orang Awam

Walaupun dalam kesibukan bkerja, sudah pasti waktu s0Iat perlu dijaga bagi orang yang ber4gama lslam. Salah satu keberkatan dalam pekerjaan yang dilakukan ialah menjaga waktu s0Iat.

Mungkin rezeki yang diperoleh daripada pkerjaan tersebut akan lebih luas dan berkat jika kita menjaga s0Iat. Hal ini dapat dikaitkan dengan satu posting di Facebook menerusi akaun Rejimen As.kar Slber Melayu, dimana seorang rider FoodPanda sedang menunaikan s0Iat di koridor rumah seseorang yang tidak dikenali.

Dikatakan rider tersebut dah bagi salam dekat rumah tu tapi tiada siapa yang balas dan kebetulan dia melihat ada paip air di kawasan rumah berkenaan. Tanpa fikir panjang dia mengambil air wudhu dan terus s0Iat.

“Saya nampak lantai ni bersih..dan ada aytt qursl di pintu..jadi saya s0Iat lah.”

Setelah selesai s0Iat, rupanya pemilik rumah melihat rider ni s0Iat di koridor rumahnya sewaktu dia pulang daripada bekerja. Lalu, rider ini memlnta maaf kepada pemilik rumah berkenaan.

“Maaf bang.. saya dah lewat”

Namun, pemilik rumah tidak marah pada rider yang tumpang s0Iat di luar rumahnya malah membenarkannya untuk s0Iat di situ.

“Tak pe dik..kau s0Iat lah. Kiblat kau tu pun betul..mungkin hidayah Allah.”

Sikap masyakat sebegini patut dicontohi oleh semua orang tanpa memikirkan prasngka bvruk terhadap orang lain.

SUMBER/KREDIT: akupapankekunci

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*