Gara Gara Tak Siap Kerja Sekolah, Telinga Hampir ‘Terk0yak’ Kena Tarik Dek Cikgu

Umum semua sudah tahu bahawa tugas menjadi seorang tenaga pengajar bukanlah satu perkara yang sangat mudah. Berhabis masa dan tenaga demi anak bangsa sudah pastinya antara salah satu tanggungjawab yang diplkul oleh insan yang bergelar guru, cikgu.

Namun, ada sesetengah cikgu yang alpa dan secara tidak sedar telah melakukan ti.ndakan yang diluar jangkaan kepada anak murid mereka. Malah, ada sesetengah kess yang menyebabkan pelajar itu tcedera akibat hkuman yang dikenakan ke atas mereka.

Janganlah mghukom sehingga mcederekan mereka!

Seorang lelaki dikenali sebagai Sharizal Amir, berkongsikan satu kisah mengenai seorang murid perempuan yang hampir tk0yakk telinga.

Telinga murid berkenaan dikatakan hampir tk0yakk akibat dtarikk oleh gurunya kerana tidak dapat melengkapkan tugas yang diberikan.

Sharizal Amir, berkongsikan satu kisah mengenai seorang murid perempuan yang hampir tk0yakk telinga.

Beberapa keping gambar juga turut disertakan sebagai bukti dan tatapan kepada umum di laman Facebook. Tindakan yang dilakukan oleh guru berkenaan rata-ratanya telah ᴍᴇɴᴄᴇᴛᴜꜱᴋᴀɴ ᴋᴇᴍᴀʀᴀʜᴀɴ orang ramai di ruangan komen

Telinga hampir ᴛᴇʀᴋᴏʏᴀᴋ.

Telinga hampir ᴛᴇʀᴋᴏʏᴀᴋ

Telinga hampir ᴛᴇʀᴋᴏʏᴀᴋ.

Murid dibawa ke Klinik

Pelbagai k0men k0men diberikan oleh netlzen

Tindakan yang dibuat oleh guru berkenaan keatas anak muridnya, telah menimbul pelbagai pendapat dan juga percanggahan. Ada yang menyokong malah ada yang mnen.tang sekeras kerasnya.

“Cikgu perlu mendidik tapi bukan”

Kalau sampai macam ni, memang tak patutlah

Nak ma.rah jangan sampai memu.kul

“Ajar je sendiri, kan senang…”

Walau apapun alasan yg diberikan, diharapkan para pengajar bolehlah berti.ndak dan berfikir dengan rasional tanpa mengikut mggunakan emosl. Ibu bapa juga harus memberikan kerjasama yang saksama kepada pihak sekolah dan juga para guru demi kebaikan anak-anak.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber/Kredit : akupapankekunci

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*