Abng Kepada Arwh Anggota Tentera Yg Dipercayai Terjun Bangunan Tampil Ceritakan Perkara Sebenar Yang Berlaku

Mohamad Amirulnaim, 23, berkata, dia menghantar adiknya itu ke kem pada 5 petang dan adiknya langsung tidak menunjukkan sebarang perubahan.

“Kami hantar dalam keadaan sempurna… kami rasa ralat kerana tidak sampai 24 jam hantar ke kem jadi macam itu,” kata Mohamad Amirulnaim Aznam, abang kepada Allah-yrham Abdul Aziz, anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang mennggal dnia selepas dipercayai trjun dari tingkat tiga bangunan di sebuah kem di Batu Pahat, Johor, 29 Ogos lalu.

“ Selepas selesai urusan menghantar adik kami terus balik ke Ipoh dan pada 3 pagi kami mendapat panggilan telefon daripada kem memaklumkan pada 12 tengah malam adik jtuh tingkat tiga bangunan.

“ Pada 12 tengah hari keesokan harinya, kami terus bergerak ke sana dan ketika itu adik berada dalam keadaan k0ma dan kami diberitahu adik mengalami kecderaan teruk pada kepaIa dan bdan,” katanya ketika ditemui di rumah keluarga di Persiaran Hulu Bercham 2, Bandar Baru Putra di sini hari ini.

Menurutnya, adik bongsu daripada 10 beradik itu pulang semula ke kem berkenaan dengan rela hati dan tanpa pksa selepas lari dari tugas sekitar awal tahun ini.

“ Selepas melarikan diri dia tidak pulang terus pulang tetapi tinggal di kawasan berdekatan rumah dalam tempoh agak lama.

“ Sebelum ini kami sebagai keluarga ada memujuk dan menasihatinya tetapi, dia pergi serah diri semula ke kem dengan rela hati dan tanpa paksaan daripada kami sekeluarga,” katanya sambil memaklumkan arwh bapa mereka Aznam Ariffin, 57, yang mennggal dnia dua tahun lalu juga adalah bekas tentera.

Katanya, mngsa sebelum ini pernah menghubunginya dan mendkwa tidak tahan berada di kem berkenaan kerana kerap ‘diraggiing’.

“Sebelum ini dia pernah bercakap melalui telefon menangis memberitahu tidak tidak tahan kena buIi teruk, dia cuma cakap hari-hari kena tumbok di dada,” katanya.

Katanya, dia berharap semua pihak yang bertanggungjawab dapat benar-benar menyiasat punca sebenar kem4tian dan pemergian adiknya itu terbela.

Sementara itu, seorang lagi abangnya, Zahrol Hasfaizi Ismail, 38, pihaknya hanya menyerahkan siasatan kepada pihak berkaitan.

“Kami sendiri tidak merasa keadaan sebenar di sana bagaimana, jadi kami tidak mahu menuduh sesiapa sebab kita tidak tahu apa yang berlaku kejadian dalam kem

“Ia membabitkan nywa, jadi kami berharap pihak berkaitan mengambil serius dan menyiasat dengan seadil-adilnya supaya kami tahu apa puncanya,” katanya.

Menurutnya, jnzah yang sudah selesai dibe-dah siasat sejak 10 pagi tadi dihantar ke kem pengurusan mandi dan dikaafankan.

Katanya, jnzah dijangka tiba selepas Isyak dan akan dikebuumikan di Tanah Perkuboran Islam Bakar Bata, Tanjung Rambutan.

Sebelum ini, portal MyMetro melaporkan seorang anggota tentera mennggal dnia selepas dipercayai trjun dari tingkat tiga bangunan di sebuah kem tntera pada 29 Ogos lalu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Superintendan Muhammad Izzudin Rungai dilaporkan berkata, mnsa mengalami kecderaan paraah di kepaIa dan dirwat di Wad Unit Rawatan Rapi (ICU) di Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI).

Kredit:HMetro

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*