lsteri S0und Setepek Kat Suami Rugi Sebab Ceraikan Dia Sebab Tak Akan Dapat lsteri Secantlk Dia, Namun Apa Yang Jadi SeIepas Itu Memang TakSangka

Terima kasih admin. Saya seorang suami, saya nak luah apa yang se lama ni terbuku dan rasa patut di beritahu pada isteri – isteri di luar sana sebagai kesed4ran. Moga moga kisah ini menjadi iktibar untuk orang ramai diluar sana

Foto sekadar hiasan

2 tahun lepas saya ada ber nikah dengan sorang wanita can tik yang sangat menjaga penampilan diri, seorang yang berkulit pulih ala – ala korea, jaga ba.dan tip top orang kata belum ada anak.

Masalahnya sini, dia hanya tumpu pada jaga penampilan diri saja, usaha habis kan duit untuk putih, pakaian jenama serta pr0duk komestik semua.

Ya saya tak kisah min saya tau dia buat suma tu untuk saya tapi saya str3ss min dia tak jaga makan pakai saya.Bila saya balik keja penat lapar balik rumah tak masak, kalau ada pun rumah asyik berzumba untuk kuruskan badan. Baju – baju sampai naik bin tik tak basuh.<

Saya juga bawa semua pergi dobi. Lepas pada tu hari – hari saya tapau ja nasi kat kedai kawan saya bawa balik makan kat rumah, setiap malam pergi dobi.

Jangan kata saya tak nasihat, dah puas saya nasihat kan tapi dia boleh tengking saya dan jadi g4duh. Dia duk rumah pun rasa macam tak ada. Update fb lepak Starbuks la MCD la, buat macam orang bujang.

Saya dambakan isteri yang sentiasa ada di sisi macam ibu saya masakkan dan layan kan bapak saya makan.Kalau dia ada di rumah pun asyik pegang fon tengok live make up. Ya, saya akui, kalau keluar mana – mana orang asyik puji saya bertuah dapat isteri cantik tapi dorang tak tau cantik luarannya sahaja tapi aku yang merasa tekanannya.

Satu hari kami berg4duh besar, kes saya tegur dia cuci peti se juk sebab dah penuh dengan plastik air dan makanan bungkus sampai busuk peti. Dia marah saya balik, cakap itu bukan keja dia, jadi dia minta orang gaji. Mana saya mampu.

Saya geram sangat, hari tu langsung saya tak pergi kerja sebab saya kemas dapur, isteri? Dia boleh nak keluar ‘me time’ dengan kawan – kawan dia. Dah tu saya dah tak tahan sangat, saya ceraikan dia hari tu juga.

Dia sempat cakap, rugi la saya sebab dah tak dapat isteri secantik dia dah lepas ni. Selepas 4 bulan bercerai, saya dijod0hkan dengan gadis kat kampumg. Orangnya gemuk dan berkulit kulit sawo mat4ng. Memang jauh beza la kurang cantik dari isteri dulu tapi saya bahagia sangat.

Sekarang min sebab isteri saya sentiasa ada dengan saya, bila balik kerja makanan dah siap terhidang, baju dibasuh dan rumah kemas.

Alhamdulillah syukur sangat walaupun yang sekarang ni tak berapa cantik luaran tapi saya amat bahagia.

Hingga bekas isteri cakap saya dib0m0hkan isteri baru ni sebab tu hod0h – hod0h pun saya suka. Tak min, saya sayang isteri saya sekarang sebab dia pandai ambil h4ti saya, pandai jaga makan pakai saya.

Lagi satu dia tak pernah lupa tuk ingatkan saya waktu solat dan menghadiri kelas mengaji bukan kelas berzumba. Syukur ya Allah.

Komen Warganet

Anoor Bilmas : Allah itu Maha Adil, diberi apa yg kita ti dak sukai tapi ter kandung banyak hikmah di sebalik pemberianNya itu. Jika kita sedang bahagia dengan apa yang telah Allah berikan pada kita sekarang ini, bersyukur lah.

Rose Adam : Terbaik TT, inilah yang kita mahu dalam perkahwinan. Kecantikan nih barang tak kekal lama dan wanita cantik yang spesis macam bekas isteri tt tu berIambak wei.

Aku ulang berIambak dalam dunia akhir zaman nih. Nak cari sebgaimana isteri tt sekarang nih, memang susah sebabnya ramai ibu – ibu yang gagal didik anak – anak perempuannya jadi macam isteri tt sekarang nih. Ramai ibu bapa yang didik anak – anak tak kira lelaki atau perempuan, kena pandai dalam pelajaran dan jaga penanpilan diri tapi bab ilmu rumahtangga, gagal. Itu yang timbul macam – macam masalah tu. Banyak kes macam ni dekat mahkamah sekarang. Kepada kaum lelaki yang baik, bertabahlah.

Rezza Ichlass : Alhamdullillah bro, ko buat keputvsan yang tepat. Zaman sekarang banyak yang muka cantik, kulit cantik, body cantik, jalan ngalahkan super model tersohor tapi sayang r0hani tak cantik, ke laut bro.

Biarlah isteri yang baru kurang dari segi penampilan tapi berakhlak mulia, pandai jaga makan minum. Sekarang ko balik rumah pun ha.ti senang kan. Jadi semoga kekal ke Jannah bro.

Maz Nie : Tak cantik tak apa, asalkan rajin jaga makan pakai suami. Kalau cantik dan rajin jaga makan suami, itu kira pakej la tu. Apa – apa pon semua ada kelebihan dan kekurangan masing – masing.

Bagi laki yang masih bujang di luar sana pilih lah wanita yang boleh dibuat bini, rajin jaga rumah dan rajin jaga suami. Bukan hanya lihat kecantikan pada penampilan saja. Ok bai

Anieh Fadil : Hakik4tnya orang cantik memang akan jaga penampilan diri je. Kalau masak kang hitam la kulitnya. Kalau buat kerja rumah ni penat la, nanti berpeluh – peluh plak.

Tak suka la peluh ni nanti mekap cair, tangan kasar. Sebab tu sebelum kahwin harus kenal hati budi masing – masing, sama – sama tegur menegur, baru utuh rumahtangga.

Kahwln ni bukan semuanya manis-manis belaka. Kau ingat kahwln in real life sama macam drama tv3 petang-petang tu? Choii ! Kahwln ni bahasa mudahnya perkongsian hidup dengan pasangan, di mana kita kena terima semua baik buruk dia, terlebih terkurang dia, perangai dia, habit dia, dan macam-macam lagilah.

Tapi janganlah disebabkan benda-benda kecil yang kau tak expect before kahwln tu, kau nak bercer4i ngan bini pulak. tu namanya b0d0h. So, main point dia kat sini, pilihlah bini kerana a.gama dan akhlaknya, bukan sebab rupa je. kalau ada rupa, kira bonus la kan. Tapi bonus takat mana la sangat. Nanti dah tua berkedut juga. haaha.

Nak KIaim Fr.ee Shppng Sho.pee Tak? KIik Sini… https://shp.ee/mw2mqm3

Sumber/Kredit: KRT

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*