Ini Kisah Sebenar Apa Yang Berlaku Dari Zam, Penghantar Makan 0nIine, Kenapa Dia Kena PukuI Semalam

Tadi aku menemani sahabat r1der Saudara Muzammil Abdullah @ Zam (Foodp4nda) membuat lap0ran pol1s setelah beliau dipuk0l dengan seorang pel4nggan di sebuah homestay di Taman Seri Impian, Alma, Bukit Mertajam.

Tak tahu apa punc4 setelah sampai di depan rumah, si pel4nggan tu terus keluar dari rumah (homestay) lalu mak1 h4mun dengan perkataan kes4t bermain sent1men perk4uman terhadap Zam. Ada ins1den di mana pel4nggan membu4ng duit dilantai.

Kemudian terus memuk0l Zam di bahagian badan dan menuju pula ke muka. Sahabat kami masih rasional tapi bila pel4nggan melurru kearah motor dia dan ā€˜taukā€™ barang2 didalam motor, Zam mula ber4ng dan memberi t1ndakb4las sebab motorsikal itulah punc4 dia mencari rezeki untuk keluarga.

Saudara Zam juga memohon supaya perkara ini tidak menjadi 1su perk4uman kerana bukt1 rak4man CCTV di bawah telah diberikan pemilik homestay yang juga berbangsa Cina. Pemilik homestay simpat1 dan menyuruh sahabat kami ini membuat lap0ran pol1s dan membawa rak4man video CCTV sebagai bukt1.

Alhamdulillah rep0rt pol1s dah dibuat dengan kerjasama yang amat baik. Rupanya kami juga dapat tahu pel4nggan yang sama juga telah v1ral baru2 ini di Tesco Alma kerana meng4muk dan memak1 h4mun pelnggan lain di kaunter bayaran

Harap pihak berwajib mengambil t1ndakan sewajarnya sebab dah DUA kes dia buat pasai. Tak kena orang naya balik. Kami mohon semua rakyat Malaysia yang prihatin sama2 bangk1t menol4k perbuatan macam ni tak kira Melayu, Orang Asli, Cina, Iban, India Kadazan dll.

Semua orang nak h1dup aman harmoni cuma ada segelintir yang G1LA yang perlu ditent4ng habis2an. Apa2pun kami minta j4nganlah layan r1der macam ni. Banyak isu dah r1der2 macam kami teran1aya. Kami cuma nak cari makan dengan cara halal dan berkat. Kerja penghantar makanan nielah wasilah kami sara kehidupan, bantu famili dan lain2 lagiā€¦

Sumber;Ā Pakteh E Akaun Baru via SEPIT BIRU MEDIA

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Artikel dan penulisan di dalam ini juga tidak melambangkan pendapat peribadi pihak kami.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*