Ini Kata Kata Asri Janggut Dihadapan Bukit Aman, Selepas Dia DipanggiI Ke Sana

PENAHANAN penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasvah Malaysia (SPRM) disifatkan sebagai kemenangan buat rakyat.

Pengasas Hot Burger, Mohd Asri Hamid atau lebib dikenali sebagai Asri Janggut berkata, ada sesuatu yang baik menanti warga Sungai Buloh selepas pusat perjvdian kini akhirnya ditutup.

“ Ini adalah satu kemenangan untuk rakyat. InsyaAllah, Allah sedang menurunkan sesuatu yang baik untuk kita. Tunggu hikmahnya,” katanya ketika ditemui selepas memberi keterangan di Bukit Aman, hari ini.

Sementara itu, peguamnya, Ahmad Amzar Ahmad Azlan berkata, pemb0ngkaran tempoh hari menyebabkan tangkapan terhadap penguat kuasa dibuat.

Katanya, ini bermakna apa yang dilakukan anak guamnya bukan sesuatu yang sia-sia kerana tanpa pembongkaran ini tidak pasti bila tindakan akan diambil.

“ Ini baru di Sungai Buloh (penutupan premis jvdi susulan pembongkaran), belum lagi di tempat lain di Selangor dan negeri lain. Kita gesa lebih ramai lagi pemberi maklumat seperti Asri untuk tampil jika wujud salah guna kuasa, rasvah dan salah laku lain,” katanya.

Ahmad Amzar berkata, kesilapan dalam kenyataan membabitkan solat oleh anak guamnya adalah isu berbeza namun jika dilohat dalam gambaran yang lebih besar pendedahan ini membuktikan wujud salah laku dan guna kuasa dalam kalangan penguat kuasa.

Dalam rakaman secara langsung dilakukan minggu lalu, Asri mendedahkan masih wujud premis perjvdian aktif dan penjualan r0k0k seIvdup di sekitar Sungai Buloh yang masih beroperasi tanpa sebarang tindakan.

Kontroversi itu kemudian mendapat perhatian Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hamzah Zainudin yang turut turun padang ke lokasi untuk mendapatkan gambaran lebih jelas mengenai dkwaan itu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador memaklumkan tindakan tegas akan diambil jika didapati wujud salah guna kuasa dan rasvah dalam kalangan pegawai dan anggotanya yang melindungi aktiviti perjvdian.

Sumber : HMetroo

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*