(VIDEO) Kena Tduh Makan Harta Ank Yatlm, AIi Puteh Akhirnya Dedahkan JumIah Sebenar Kekayaan Arwh Abam B0cey

Kisah harta pusaka memang susah nak selesai sekiranya tiada persetujuan yang dicapai dari kedua belah pihak keluarga. Kisah pertelingkahan Ali Puteh dan Balu Abam Bocey, Hidayah semakin sampai ke puncak.

Hampir setengah tahun, Ali Puteh dike-cam dan dike-ji oleh netizen kerana dikatakan memakan harta anak yatim (anak sulung lelaki abam bocey, hamzah) dan tidak membela nasib kakak ipar sendiri, hidayah sehingga hidayah terpaksa berniaga cempedak untuk sara hidup dia dan anaknya.

‚ÄėKalau Ada Bukti Saya Makan Harta Anak Yatim, Buktikan‚Äô ‚Äď Ali Puteh Akui Dah Lama Bersabar

Terbaru, menerusi live Facebook Malaysia Gazette dia menjelaskan perkara sebenar. Menurutnya, saman ini hanyalah saman balas untuk membersihkan nama dan keluarganya selepas dike-cam masyarakat.

Saman balas saya kepada balu selepas saya disaman. Saya tak hebahkan pada media sebab saya masih menghormati abang saya baru mennggaI dnia. Saya bukan takut cuma dalam keadaan kehilangan dan keluarga masih bersedih.

Kau saman mak, kau saman aku pula 900k. Aku okay. Mana seorang menantu dengan mak mertua. Yang mak mertua yang baru kehilangan anak. Kau tuduh aku guna Vellfire, padahal kereta itu dah kena tarik. Siapa nak bayar? Jangan tuduh aku ambil pakai.

JUMLAH KEKAYAAN SEBENAR ABAM BOCEY SELEPAS SUDAH TIADA

Tolonglah hentikan duduk cakap harta arwh berjuta juta. Anggaran untuk kedua dua bank milik arwh adalah hanya lebih kurang RM84 ribu sahaja. Barang-barang arwh dalam RM20 ribu. Jumlah keseluruhan RM714 ribu termasuk rumah, kereta dan motor milik arwh.

Dalam pada itu, menurutnya saman itu dibuat selepas pihak Hidayah membuat tuntutan tidak berasas. Dalam surat saman itu, dia menuntut kereta Vellfire, motor LC, tanah rumah yang bernilah RM300 ribu dan juga beberapa harta lain.

Vellfire dah kena tarik bossku. Tuntutan kau kata nak Vellfire, kalau kau ambil tahu mesti tiada dalam tuntutan. Bukan saya tak nak tolong bayar tapi kau saman aku RM900 ribu. Kalau betul ada bukti saya makan harta anak yatim buktikan. Saya cakap terus terang, buktikan.

Ali turut terkilan apabila Hidayah dilihat seperti tidak sabar. Harta Faraid masih belum diuruskan dengan baik memandangkan pihak Hidayah tidak ambil tahu melainkan hanya saman. Malah harta faraid yang dituntut turut dilihat tidak adil apabila pihak Hidayah sudah ambil duit arwh secara senyap senyap.

Harta Sebenar Abam (minit 13)

Sumber Asal Artikel Dari : Malaysia Gazzete via Oh Bulan

Kredit : AwattSyeikhhhNetwork

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*