Akhirnya, Gadls Ini ‘Buka MuIut’ Cerita Hal Sebenar Selepas Dia Beritahu Dignggu Angg0ta Ketika Sekatan Jalan Raya

Kuala Lumpur: Saya mengaku s.ilap kerana tidak memakai pakaian dalam waktu ketika itu, namun ia bukan alasan untuk anggota polis berkenaan melayan saya sebegitu,” kata kakitangan swasta yang mahu dikenali sebagai Anita, 24.

Menceritakan semula pengalamannya dig.anggu secara se.ksval oleh seorang anggota polis di sekatan jalan raya (SJR) Jalan Duta, di sini, Anita memaklumkan dia dalam perjalanan pulang dari Wangsa Maju ke Shah Alam, Selangor selepas mengambil barang pada 7 malam semalam.

Anita berkata, dia kemudian dit.ahan seorang anggota polis yang membuat pemerlksaan di SJR berkenaan.

“Anggota polis berkenaan meminta saya menunjukkan surat kebenaran (rentas negeri) serta lesen memandu, namun saya g.agal menunjukkan lesen memandu kerana ia terlupa membawanya.

“Dia (anggota polis) kemudian meminta saya memberhentikan kereta di bahu jalan untuk pemeriksaan lanjut. Ketika pemeriksaan itu, dia menegur saya yang memakai baaju tldur tanpa pakaian dlm.

“Tindakan dia menegvr perkara itu (tidak memakai pakaian dlm) menyebabkan saya menjadi malu dan terus menvtup dqdq kerana tidak selesa,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menurutnya, anggota polis berkenaan juga memintanya membuka baaju tldur untuk ditunjukkan kepadanya sebagai b.ukti bahawa dia benar-benar tidak memakai pakaian dlm.

“Dia minta saya buka baaju untuk tunjuk sama ada saya pakal pakaian dlm atau tidak. Malah, dia seolah-olah meng.vgut dengan memberitahu akan menya.man saya sekiranya tidak berbuat demikian.

“Saya yang m.arah dengan t.lndakannya itu kemudian memintanya supaya memberikan saya s.aman sekiranya ada melakukan kes.alahan. Namun, anggota berkenaan terus pergi ke khemah dan mengambil telefon bimbitnya.

“Dia kemudian meminta saya memberikan nombor telefon sebelum saya dibenarkan meneruskan perjalanan pulang,” katanya.

Katanya, sebaik tiba di rumah, dia menerima panggilan telefon daripada anggota polis itu yang mengajaknya keluar bersama.

“Saya menceritakan perkara itu kepada rakan yang kemudian menyarankan supaya membuat hantaran berhubung keja.dian itu di media sosial sebagai peng.ajaran kepada orang lain,” katanya yang membuat lap0ran kejadian di Balai Polis Shah Alam, hari ini.

Sementara itu, Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima lap.oran berhubung kejadlan berkenaan.

“Kess itu masih dalam s.lasatan dan pihak kami sudah membuka kertas ink.uiri berhubung kej.adian terb.abit,” katanya.

 

SUMBER/KREDIT: HMetro

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*