Sebelum masuk kereta polis, Da’iSyed ada meluahkan sesuatu kepada pihak media

SUSULAN enam lqporan diterima pihak p0Iis membabitkan pelbagai kesqlahan se.ksuql, remqn terhadap pendkwah selebriti iaitu Da’iSyed disambung lagi selama lima hari bermula Rabu hingga Ahad ini bagi membantu siasqtan.

Perintah remqn dikeluarkan Timbalan Pendaftar Mqhkamah Tinggi Shah Alam, Tuan Ahmad Feisal Mohd Azmi pada Selasa.

Da’iSyed atau SyedSyahIqmal Mohammad Shaiful Syed Jamallulail kelihatan tenang ketika hadir ke Kompleks Mqhkamah Shah Alam kira-kira pukul 11 pagi.

Sqspek yang berusia 25 tahun memakai baju yang sama berwarna hijau ketika hadir untuk permohonan remqn pertama pada Jumaat, 27 November lalu.

Dia yang kelihatan kusvt dan seolah-olah tidak terurus bagaimanapun sempat mengucapkan terima kasih kepada pihak media yang membuat liputan.

“Terima kasih banyak semua. Alright thank you… Assalamualaikum jumpa lagi,” katanya sebelum meninggalkan mqhkamah sebelum memasuki kenderaan p0Iis.

Sementara itu peguam Ahmad Amzar Ahmad Azlan yang mewakili sqspek memberitahu pihak media, Da’iSyed menafikan kesemua tdvhan yang dibuat ke atasnya.

Dia akan cuba membersihkan namanya melalui peruntukan undang-undang yang ada.

AHMAD AMZAR AHMAD AZLAN

PEGUAM

“Dia menafikan sebarang kesqlahan terhadap advan atau tdvhan yang dibuat terhadapnya dan dia sedia memberi kerjasama kepada p0Iis untuk membuktikan bahawa dia tidak bersqlah.

“Dia akan cuba membersihkan namanya melalui peruntukan undang-undang yang ada.

“Saya dimaklumkan ada banyak rep0rt tiba-tiba muncul, ada kemungkinan akan disambung siasqtan di balai-balai lain,” ujar peguam bela kepada mStar.

Pada 26 November lalu, Syed diqhan selepas p0Iis menerima laporan dqkwaan ro goI terhadapnya.

Manakala pada Isnin, Ketua Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Fadzil Ahmat dalam satu kenyataan berkata, pihak polis menerima enam laporqn mengenai salah laku se.ksuql membabitkan Syed.

Siasqtan bakal dijalankan di bawah Kanun Keseksqqn iaitu seksyen 376 kerana mero goI, sksyen 354 kerana melakukan cqbul, seksyen 377 iaitu se.ks luar aturqn tqbii dan skesyen 323 kerana mendatangkan kecederqqn.

Ketika ramai kutuk Da’i Syed, ada juga peminat simpati dan luah rasa rindu… #StandWithDaiSyed jadi trending

KONTRO-VERSI membabitkan pendkwah selebriti, Da’iSyed Shah Iqmal yang didkwa mero goI dan mencqbull beberapa gadis terus mendapat perhatian ntizen di laman sosial.

Kali ini pengguna laman Twitter mewujudkan tanda pagar (hashtag) #StandWithDaiSyed yang dipercayai sebagai tanda sokongan terhadap selebriti itu.

Rata-rata ntizen memberi kata-kata semangat dan mengharapkan Syed diberikan keadilan sewajarnya sepanjang tempoh siasqtan itu.

“Korang nampak Syed macam kurang didikan agama dan semua hentqm dia tapi anda tahu tak, dia sentiasa buat panggilan video ibunya sambil menangis dan menyanyi. Lepas itu simpan nombor ibunya dengan nama Syurga!

“Allah bersama orang yang benar! Kuatkan diri dan abaikan orang yang kecqm tanpa menggunakan akal fikiran itu. Kami sentiasa menyokong anda!

Netizen cipta hashtag menyatakan sokongan kepada Da’i Syed.

“Rindu nak tengok live Da’iSyed. Begitu hebat ujian seorang pendakwah. Semoga Da’iSyed bertabah dengan ujian ini dan semuanya cepat selesai. Kami merinduimu Da’iSyed,” tulis peminat pendakwah muda itu.

Namun selain kata semangat, hasil carian juga mendapati sebenarnya lebih ramai yang menulis kecqman dan mengvtuk tindakan yang disifatkan tidak bermorql jika ia benar-benar berlaku.

Malah, ada berpendapat tanda pagar itu menjadi trending bukan disebabkan sokongan peminat, sebaliknya rasa kurang senang segelintir ntizen.

Stand With DaiSyed bukan trending sebab orang ramai mempertahankan dia tetapi ntizen persoalkan kenapa boleh trending pula? Hairan kan?

“Terfikir pula siapa yang wujudkan hashtag ni sebab kita hanya boleh gunakan selepas dia dibuktikan tidak bersalah!

“Apa masalah budak-budak Twitter ni ya… biarlah kess itu p0Iis siqsat sama ada betul atau tidak. Bukan main nak pertahankan! Kalau dah terbukti tak salah barulah korang puja dia balik,” tulis ntizen.

Sumber Kredit : Mstar Online

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*