[VIDEO] ‘Kecik Kecik Dah Pandai Buat Camni’ Ntizen Terkejut Lihat Rakaman BuIi Di Taska

Kalau sebelum ini kita sering dikejuttkan dengan kess kes pnd3raan kanak-kanak di pusat penjagaan.

Namun kess ini berkurangan apabila mendapat tempat dan perhatlan pihak berkuasa yang sering memantau slstem yang digunapakai oleh pusat penjagaan kanak-kanak termasuk Taska.

Namun, berbeza pula dengan perkongslan vide0 ini dimana anda boleh sakslkan seorang kanak-kanak membuIi kanak-kanak yang lain di dalam pusat jagaan yang sama.

Ini membangkltkan rasa mrah dan risauu dalam kalangan ibu bapa kerana mungkin akan terjadi kepada anak-anak sendiri.

TNDANG DAN PKUL KANAK-KANAK DI TASKA

Kejadlan yang dikatakan berlaku di salah sebuah taska di Thalland ini mendapat pelbagai respon dari ibu bapa di laman media sosial.

Sebabtu pentingnya penjaga sentiasa perhati anak jagaan nya . kanak kanak nakal sentiasa mencari peluang . jangan sampai kena kt anak kita sendirikejadin di thailand

Posted by Media Malaysia-MM on Saturday, October 17, 2020

Menurut pemerhatlan di dalam video, kita dapat lihat seorang kanak-kanak yang lebih muda dipkul dan ditndang oleh kanak-kanak yang lebih dewasa di pusat penjagaan tersebut.

Apa yang meraguu kan lagi adalah, ramai yang mempers0alkan dimanakah para penjaga sepanjang kejadian tersebut berlaku.

Walaupun kejadlan ini berlaku di negeri seberang iaitu Thailand, sudah pasti ramai dalam kalangan ibu bapa yang tidak mahu perkara ini turut berlakvu di negara kita.

P0sting video berdurasi 1:36 minit itu mendapat hampir dua ribu perkongsian di laman Facebook.

Ramai ibu bapa juga turut berkongsikan pandangan dan luahan setelah men0nton vide0 berkenaan.

Bukan itu sahaja, ramai juga yang bersetvju bahawa pendidikan dari rumah amatlah penting supaya dapat menjamin kelakvan anak ketika berada di luar.

Komen Orang Ramai

Sebab tu kalau budak² maln, cikgu/orang besar kena ada untuk awsi.. Mana boleh biarkan tanpa pengwasan. Slh di sisi vndang². Satu lagi, kena aslngkan besar & kecik. Tak boleh campur.

Bvdak mcm ni dlm jlwa dia memberntak. Biasanya kerana tidak pvas hati dari rumah.. so dia suka buat org saklt supaya rasa puas sbb kat rumah dia tak boleh nak lamplaskan jlwa member0ntak dia tu.

Jangan pernah slhkan budak ye , anak anak ni ibarat kain putih kos0ng . Orang sekeliling yg menc0rakkan diaa . Yg dalam ni komen nak hempvk nak apaa budak tu . Bukan menyelesaikan mslah pun . Lagi membvrukkan masa depan budak tu.

Sumber : SirapLimau/Kelantan via online malaya

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*