Iqram Dinzly Suruh Orang Sembahh Dia Atau Da jjaI?

Siapa tak kenal Iqram Dinzly sebagai seorang pelakon industri tanah air ni, dan pasti ada yang masih ingat tentang kejadian sebelum ini dimana Iqram Dinzly mempamerkan perangaii peliknya kan? Mari kita Throwback sikit sedutan cerita pasal insan ini.

Didkwa ‘Giila’ Iqram Terangkan Cerita Sebenar

Perwatakan dan kelakuan pelik yang ditunjukkan itu secara tidak langsung mengundang pelbagai persepsi negatlf daripada ntizen yang mana rata-rata beranggapan pelakon ini sudah tidak warass lagi.

Susulan itu, wartawan sebuah portal tempatan telah bertemu sendiri dengan pelakon ini bagi mencari jawapan berhubung tindakan ‘giila’ tersebut.

Iqram atau Muhammad Iqram Dinzly Muhammad Saipuddin berkata, keadaan ini bermula sewaktu dia mendapat inspirasi seni ketika menjaga bapanya yang terlantar saklt di hospital.

“Ketika saat itu saya terlalu b0san. Bukan jaga papa itu b0san, tidak. Keadaan itu di mana ada satu masa itu saya tidak boleh diam duduk setempat.

“Lama kelamaan bila saya beraksi seni dengan papa saya ketika jaga dia. Sebab papa tak boleh bercakap. Ketika itu saya bermain dengan banyak dengan karakter,” katanya memetik mStar Online.

Bagaimanapun pelakon ini berkata, dia sama sekali tidak merasakan apa yang dilakukan itu sebagai satu kesalahan mahupun kebvrukan.

“Saya rasa ia tidak memberi kebvrukan, tetapi ia lebih kepada positlf di mana selama ini saya menjadi diri sendiri.

“Selama ini saya sudah limitkan diri saya di mana bila berhadapan dengan kamera, semua akan jadi lain,” katanya.

Tambah Iqram lagi, dia mengaku kecewa dan hairan terhadap sikap segelintir pihak ‘acah’ ustaz dan ustazah yang gemar menjatuhhkan hvkum tanpa usul periksa tetapi hanya berlandaskan apa yang dilihat semata-mata

Iqram Suruh Orang Se.mbahh Dia Atau Da jjal?

Baru ni pulak, ada seorang Youtubers ni bagitau yang Iqram Dinzly ada buat live yang suruh orang se.mbahh dia (da jjal).

Saya pasti iqram pasti punya alasannya yang tersendiri, tapi lebih membimbangkan apabila kalau ada kanak2 yang menontonnya.

Dari ulasan youtubers tersebut, Iqram Dinzly sendiri percaya tentang da jjal dan dia menambah ‘Footage’ dari sebuah rancangan dimana Iqram menyatakan lebih kurang seperti “kita tunggu da jjal sampai suruh dia hidupkan semula…” bagi saya footage ini menunjukkan bahawa iqram bergurau ketika itu tapi wallahua’lam lah kan niat sebenarnya.

Tapi apabila youtubers ini cakap bahawa “ini semua agenda il.lumlnatl” saya sedikit tergelak kerana ayatnya ini.

Terangnya lagi, walaubagaimana pun, Iqram juga adalah seorang insan yang berguna dan banyak pahalanya. Mana taknya, tiap kali live pasang selawat, kita pula setiap kali dengar selawat dapat pahala, Iqram yang pasang selawat bagi kita dengar juga dapat pahala. Yang dengar tu pulak berpuluh ribu. MashaAllah.

Tapi mari kita tonton video dibawah ini, jangan lupa subscribe dan like jugak video brader ni. Kitajagakita!

SUMBER/KREDIT:Mstar Dan Fariq Daniel

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*