“Kenapa 500 jer…?” Ramai Merungut BPN Lulus, Tapi Tak Cukup

Kita sedia maklum kini,Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz memaklumkan lebih 2.3 juta permohonan baharu dan juga rayuan untuk BPN diluluskan berjumlah RM1.7 bilion.

Jumlah permohonan baharu dan rayuan BPN yang dibuka dari 1 hingga 30 April lalu bagi memastikan bantuan diterima oleh golongan yang sememangnya memerlukan.

Kenapa dapat 500 jer?

Namun, kecoh pula di media sosial apabila terdapat segelintir rakyat tidak berpuas hati dengan jumlah bantuan yang diterima, dan meminta pihak LHDN memeriksa semula permohonan mereka.

Bukan tak syukur, tapi…

Ada yang mendakwa berstatus bujang dan bergaji bawah RM 2,000 namun mereka hanya mendapat RM500 sahaja dan bukan RM800 seperti yang dimaklumkan sebelum ini.

Sepatutnya dapat 800 kan?

Bagaimana pun setakat ini belum ada lagi kenyataan daripada pihak LHDN berkenaan isu tersebut. Namun, ada juga dalam kalangan netizen meminta agar bersyukur sahajalah dengan jumlah yang kita terima.

Sumber : Facebook Bantuan Prihatin Nasional

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*