“Kalau Abang Tk Kerja Siapa Nak Hantar Makanan?” ‘Rlder’ Foodpnda Ini Temui Aj4I Di Atas JaIan Raya Pada Usia 21 Tahun

“Mama, kalau hendak ma.ti di rumah pun boleh ma.ti, kalau Zaim tak kerja siapa nak hantar makanan kepada pelanggan,”

Demikianlah kata yang diungkapkan oleh Allahyarham Muhammad Zaim Azman yang maut dalam kem.aIangan di Persiaran Hamzah Alang, menghala ke Meru pada Rabu.

Ibu kepada arah iaitu Mastura Saman mengatakan bahawa kata-kata tersebut keluar daripada mulut Muhammad Zaim semasa dia meminta anak kesayangannya itu untuk berhenti bekerja sebagai penghantar makanan dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berikutan penularan wabak COVID-19.

Semenjak itu, dia tidak lagi memaksa Muhammad Zaim yang berusia 21 tahun itu untuk berhenti bekerja. Sebaliknya, dia hanya menyuruh agar anaknya itu sentiasa berhati-hati ketika menunggang motosikal.

Sumber: Facebook Apa Cer KL

“Saya nekad apa pun yang terjadi saya berserah kepada Allah, apatah lagi arwh pergi pada bulan Ramadan dan yakin dia ma.ti syahid kerana bertugas mencari rezeki,” katanya seperti yang dilaporkan Sinar Harian.

Cerita Mastura, perasaannya sebak selepas tidak berpeluang untuk menemui arwh anaknya itu sepanjang Ramadan kali ini memandangkan dia berada di rumah seorang lagi anaknya yang bertempat di Setia Alam berikutan terkandas disebabkan penguatkuasaan PKP pada 18 Mac lalu.

“Kebetulan sebelum PKP, saya sempat menziarahi menantu bersalin dan sejak itu, saya tidak dapat pulang ke rumah dan menemui arwh,” kata Mastura yang menetap di Desa Mawar Tanjong Karang, Selangor.

Sumber: Twitter @TwtSuaraHatiku

Difahamkan, Mastura bercadang untuk berjumpa dengan Muhammad Zaim pagi sebelum kejadlan, namun tidak menyangka arwh pergi buat selamanya.

“Sepatutnya saya jumpa dengan arwh di Setia Alam semalam, namun tak menyangka saya menemui arwh dalam keadaan dia tidak lagi bernya.wa,” katanya.

Kata Mastura, luIuh ha.tinya selepas dihubungi rakan kepada Muhammad Zaim sekitar jam 9.30 pagi semalam yang memberitahu Allhyarham menemui aj4I selepas terbabit dalam kem.aIangan.

Sumber: Twitter @TwtSuaraHatiku

Katanya lagi, pemerglan arwh anaknya itu meninggalkan kesan mendalam kerana Muhammad Zaim disifatkan sebagai seorang anak yang pendiam, baik dan bertanggungjawab.

“Dia tidak pernah sesekali meninggikan suara walaupun saya marah dia hanya mendiamkan diri. Malah, arwh juga tidak lokek dengan wa.ng ga.jinya dan selalu memberi saya duit serta membeli barangan dapur.

“Saya reda dengan pemergiannya dan berd.oa supaya rohnya ditempatkan bersama orang beriman,” katanya.

Team Kualalumpur Viral mengucapkan salam takzlah buat seluruh keluarga Allahyarham Muhammad Zaim Azman. Semoga arwh ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Al-Fatihah.

Sumber/Kredit : Sinar Harian

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*