Pakcik Kenapa Tak Pakai T0pi? Tak Apa Tunggu Smann Sampai. Lain Macam Dah Cara Abam JPJ Sekarang

Saban hari, semakin ramai yang menunggang motosikal sekarang.

Ada yang atas nama hobi, tetapi lebih ramai yang menunggang motosikal setiap hari untuk ke tempat kerja. Keadaan lalu lintas yang semakin sesak dan kos penyelenggaran kereta (termasuk parkir dan tol) menjadikan motosikal sebagai satu mod yang menarik.

Sesetengahnya tidak mengikut peraturan asas yang telah ditetapkan ketika berada di jalan raya termasuklah ambil tidak endah akan kegunaan helmet.

Di Malaysia, kadar kemalangan jalan raya semakin meningkat peratusnya setiap tahun terutama yang melibatkan motosikal.

Penting untuk anda ketahui ciri-ciri keselamatan ada pada setiap helmet yang disediakan buat penunggang motosikal.

Penjimatan masa juga antara faktor utama; anda mempunyai lebih masa di rumah dan tidak terlalu tertekan dengan kesesakan jalanraya. Namun begitu, risiko menunggang memang lebih tinggi dan kerana itu, alatan keselamatan wajib diutamakan.

Sayang sekali apabila kita masih melihat ada antara kita memakai topi keledar kerana malas disaman, dan menganggap topi keledar itu sebagai satu kesusahan.

Seperti yang tular di media sosial hari ini dikongsikan dari laman facebook inforoadbl0ck JPJ/Polis dilihat satu rakaman video di mana anggota JPJ menegur beberapa penunggang motorsikal yang tidak memakai helmet.

Cara Sekarang, Rakam Kemudian Hantar S.amann

Respon Orang Ramai

Mesti yg kene tegur pastu suruh jln dlm hati fuhh selamat. Haritu je selamat. Esok surat s.aman sampai. Hahaha. Kalau bkn owner motor, menjawap la dgn owner.

Yang terima kasih tu tak tahan aku tengok.Harap si dia save video ni, bole tunjuk dekat anak cucu bila dah tua.. Kata atuk dulu siap kata terima kasih sebab diberikan s.amann

Hahhhaaa bagus cara ni.. tanpa banyak s0al.. terbaik JPJ..yang s.alah tetap s.alah, jangan kata p kedai depan rumah ja tak perlu pakai helmetla.

Mmg patut mcm ni pun..bagus utk b.ukti kes.alahan n bagus utk p.antau anggota jgk..kalau ada pr.ovokasi drp pengguna jalanraya yg b.ingai pun elok jgk ada b.ukti rakaman mcm ni.

Sekarang jpj dah pasang dashcam kat motosikal…jadi bu.kti tu k.ukuh…..tiada lagi nak cuba rassuah ra.suah yea….jadi hati hati lah patuhi u.ndang un.dang jalan raya….nasib polis dan jpj malaysia masih ada budi bicara.

SUMBER/KREDIT: ONLINE MALAYA

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*