Umpama PeIaris. 2 Gadis Bantu Ayah Untuk Licin Jual 2 Ekor Lembu Dalam Masa Sehari Tapi Netizen Mula Tidak Puas Hati

Tak dapat dinafikan bahawa semua orang bekerja keras kerana ingin mendapatkan rezeki yang melimpah seperti wang dan harta yang melimpah. Namun yakinlah bahawa rezeki itu sudah ditentukan Allah

Dalam situasi PKP yang semakin mencabar ini, pelbagai inisiatif di lakukan oleh anak-anak muda demi mencari sesuap rezeki untuk menampung kehidupan. Pelbagai strategi dan teknik pemasaran digunakan demi melariskan produk yang dijual. Dari teknik mulut manis melayan pelanggan ketika menjual sehinggalah teknik meletak wanita cantik untuk membantu melariskan jualan.

Di Kepala Batas, Kedah,lain pula kisah dua gadis ini yang menjual daging lembu di gerai tepi jalan. Penjual daging kebiasaannya sinonim dengan lelaki, tapi kemunculan dua gadis cantik ini di gerai daging lembu mencuri perhatian ramai. Menurut perkongsian oleh Cik Kartun Omey, mereka baru sahaja buka gerai jualan pada waktu pagi, tapi dua beradik ini telah berjaya menjual sehingga dua ekor lembu

“Alhamdulillah…kmi adik bradik settle jual 2 ekoq daging lembu pgi ni…kesimpulannyer…jgn malu tuk mencari rezeki sesuap nasi..insyaallah..jumpa lg tahun depan,,,

Perkongsian gadis yang menggunakan nama facebook Cik Kartun Comey dan Farra Saad mencapai sehingga 1.9k perkongsian, 1.9k komen dan mendapat sehingga 2 ribu tanda suka dari netizen.

NETIZEN NASIHATKAN TUTUP AURAT

Banyak komen netizen yang menasihatkan 2 gadis ini untuk menutup aurat dan kasihan kan bapa mereka. Rata rata beranggapan cara mereka seperti ‚Äėtidak malu‚Äô.

“Bgus adik bradik ni tolong abah dia jual dging lembu…apasal pla ptikaikan pmakaian drang pla..ko nak beli..beli ja la bro.

Tak payah nak cakap itu ini..dosa drang sdri tanggung..buat jahat d cakap..buat baik pun d cakap…apapun sbnarnya yg korang ckp2 tu dtang dri mata trus ke OTAK…CARA OTAK MENILAI ORG..SITU DAH JELAS..SIKAP SEBNAR INDIVIDU TU..MINDSET…KALAU BIASA FIKIR YG BAIK2 AKAN KLUAR JGA KATA2 YG BAIK2..

“Kesimpulannya aurat mu terbuka Bukan kesimpulan jgn malu mencari rezeki hmm

“Tau la bapa dia mgajar anak dia camana..tak payah nak susah2 ckp itu ini..esok2 ko ada anak..haaaa.anak ko lagi dasyat baru ko tau..cakap bleh smbrang cakap…mnilai org bkan dri cara dia bpakaian..tapi hati budi…pakai tutup habis pun hati blum tau baik

Cik Kartun Omey juga turut memanjatkan rasa bersyukur atas kurnian rezeki dan sempat berkongsi gambar bersama Abah dan mendoakan suapaya Abah dipanjangkan umur dan selalu mendapat rezeki seperti itu untuk setiap tahun

‚ÄúAlhamdulillah‚Ķ.syg abah‚Ķsemoga Abah dipnjangkn umur..n dpt mcm ni ngn abah setiap tahun‚ÄĚ

Sumber : RJ SOHOR #IZZDOLA via TRANSFORMASI

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Artikel dan penulisan di dalam ini juga tidak melambangkan pendapat peribadi pihak kami.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*