“Macam ni hari hari semangat nak pergi sekolah” Dike.cam Gara Gara Bawa Mangkuk Tingkat Ke Sekolah, Ini Resp0n Padu lbunya…

Baru-baru ini, telah tuIar di media sos.ial gambar seorang murid sedang menikmati makanan ketika waktu rehat di dalam kelas.

Apa yang menarik mengenai gambar ini ialah murid tersebut dilihat membawa makanannya di dalam ‘mangkuk tingkat’ sedangkan pelajar lain hanya membawa bekal biasa dan ada pula hanya membawa makanan yang dibeli daripada luar.

Gambar yang tuIar itu kemudian telah menjadi bahan ket.awa netijen dan ada juga yang mengkr.itik lbu bapa kank-kank terbabit yang dikatakan tidak patut menyuruh ank membawa mangkuk tingkat yang nampak seperti berat itu pergi ke sekolah.

Ramai tanya, ank tak be.rat ke bawa mangkuk tingkat dan Ini jawapan mak nya sendiri

Disebabkan gambar tersebut sudah tuIar dan menimbulk4n pelbagai pers0alan netijen, si lbu, Hasimah Abdullah menerusi akaun Facebooknya menjelaskan situ4si sebenar mengenai ins1den ‘mangkuk tingkat’ tersebut.

Ramai di kalangan netijen tertanya-tanya, tak ber4t ke ank bawa mangkuk tingkat seperti itu, menurut Hasimah, sebenarnya bapa kepada ank-anknya itu bertug4s di sekolah tersebut.

Oleh itu, bukanlah ank-anknya yang mengangk4t bek4s itu kelas tapi bapa mereka yang membawanya ke kelas bila tiba waktu reh4t. Oh macam tu! 

Buka fb pagi ni ramai dah cakap ank saya dah vir4l dengan m4ngkuk tingkat tu. Yang tanya ank tak b3rat ke bawa m4ngkuk tingkat ni?” 

“Bekas tu suaml yang angkat dan bila waktu rehat suaml saya akan bawa ke kelas ank saya. Suaml saya cikgu kat sekolah tu dan dia yang ambil gambar ank kami tengah makan and send dekat saya,” jelasnya.

“Alhamdulillah bagi la masakan apa pun dia tak memilih” 

Malah tidak juga t1mbul isu anknya die.jek gara-gara membawa m4ngkuk tingkat ke sekolah oleh rakan-rakan sekelasnya.

Apa yang menariknya, ank Hasimah memang tak cer.ewet bab masakan dan mereka sangat bersemangat untuk ke sekolah dan membawa m4ngkuk tingkat tersebut. Waah! 

“Ank saya alhamdulillah bagi la masakan apapun dia tak memilih dan dia tak kisah orang cakap apa pun yang penting dia keny4ng. 

“Dan betul dia ank yang taat dan baik. Hari-hari semangat nak gi sekolah dan bawa m4ngkuk tingkat ni. 

“Saya ada terbaca k0men kesi4n orang kantin bila sediakan bek4l untuk ank-ank. Sebenarnya kantin sekolah ank saya tak dibuka untuk bdak-bdak jadi semua w4jib bawa bekal sendiri,” katanya.

“Meriahnyaa…. harap saya pun rajin macam sis”

Menerusi tinjauan admin di profil akaun Hasimah, lbu ini telah menyediak4n bek4l makanan buat tiga anknya setiap hari dengan pelbagai menu yang buat admin sendiri t3rliur melihatnya.

Rata-rata netijen yang berkun.jung ke profil lbu ini berasa teruj4 dan berharap mereka juga r4jin m3nyediakan makanan buat ank-ank mereka seperti ini.

Apa-apapun admin gembira dengan semangat lbu ini yang gig1h menyediakan makanan buat ank-ank dan suamlnya setiap hari. Tak semua orang boleh buat macam tu tau. Salute!

Sumber/Kredit : Lobakmerah / Coretan diari viral

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*