(Video) ‘Memang patut pun mengamuk macam tu’ – Majikan Lambat Bayar Gaji, Pekerja Mengamuk Di Tempat Kerja

Video Penuh Ada Disediakan Di Akhir Artikel

Sebagai seorang majikan tak kesah dalam apa-apa pekerjaan sekalipun mesti jaga kebajikan semua pekerja. Jangan sampai gaji pekerja dibayar lambat atau tak dibayar langsung. Kesian mereka nanti.

Viral di di Facebook menerusi akaun Penang Kini yang memaparkan video berdurasi hampir seminit dimana seorang pekerja warga asing mengamuk sebab gajinya lambat dibayar oleh majikannya.

Dipercayai kejadian tersebut berlaku di sebuah tapak projek Tanjong Tokong dan kelihatan pekerja tersebut menunjukkan rasa tak puas hatinya disebabkan majikan tak bayar gaji selama 3 bulan.

Dilihat menerusi video tersebut, dia sangat kesal atas tindakan majikannya yang tak bertanggungjawab itu.

Rata-rata netizen juga turut memberi pendapat atas tindakan majikan pekerja tersebut.

Jangan aniaya hak orang lain

Jangan main-main dengan gaji pekerja wahai majikan

Apa-apa pun semoga nasib pekerja ni terbela.

Pekerja pembinaan warga asing mengamuk di sebuah tapak projek di Tanjong Tokong. Gaji pekerja 3 bulan tidak berbayar. Majikan patut kena pikirlah, kerja semua yang diarahkan depa buat. Semua org ada komitmen dan keluarga utk diberi makan, desak pekerja utk kerja teruk2 tengah panas, tapi gaji susah nak bayar. Pekerja sudah naik gila.

Posted by Penang Kini on Thursday, March 12, 2020

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Sumber : Lobak Merah Via Kartel dakwah

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*