Memang Pedas Apa Zarina Anjoulie Cakap, Takkan Ustaz Nak Naik EX-5 Bagi Sumbangan. Ini Bukan Zaman Batu!

Nak jadi orang yang baik ni, memang bukan senang. Menjadi orang yang baik memerluukan kesabaran yang tinggi kerana orang yang baik selalunya diberi ujian oleh Allah.

Dan ketahuilah bahawa Allah memberi sesuatu ujian itu adalah kerana Allah sayang kepada kita dan mahu membawa kita ke syurgaNya.

Terdahulu telah timbul satu kontroversi dimana seorang ustaz mengcam pendakwah agama, Ustaz Ebit Lew, kerana berkongsi gambar sebuah keluarga besar yang daif yang tinggal di dalam pondok usang.

Namun, ramai warganet yang tidak mempersetujui pendapat ustaz tersebut dan mengatakan Ustaz Ebit Lew hanya membantu keluarga tersebut untuk duduk di tempat yang lebih selesa.

Gara-Gara Ustaz Ebit Lew Dikcam Oleh Seseorang, Zarina Anjoulie Turut Bersuara. Memang Pedas La Apa Dia Ckap, Makan Dalam !!

Baru-baru ini tular mengenai pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew yang dikcam oleh seseorang yang mengatakan kerja amal yang dibuat secara terbuka dan menunjuk-nunjuk mendatangkan riiak dan mengaiibkan orang yang dibantu apatah lagi keluarga misk1n yang terpampang gambar mereka.

Tidak dinafikan semenjak perntah kawalan pergerakan ini, Ustaz Ebit antara nama yang meniti di bibir masyarakat. Membuat kerja amal dengan membantu tidak kira golongan yang terkesan dengan situasi sekarang, Ustaz Ebit menger4h tenaga dan masanya tanpa mengenal erti jemu dan let1h demi nilai kemanusiaan.

Namun lain jadinya apabila perkongsiannya dijadikan isu oleh ‘ seseorang’ ini. Walaupun dikec4m dengan kata-kata yang ped4s sehinggakan boleh mendatangkan fitn4h, Ustaz Ebit tetap dengan caranya yang sabar malahan turut memohon maaf sekiranya apa yang diperlakukannya itu salah.

Zarina Anjoulie berkongsi pendapatnya mengenai kecaman yang diterima Ustaz Ebit Lew dan merasakan netizen tidak patut mengecam ustaz tersebut kerana ustaz itu telah memberi inspirasu kepada ramai pihak untuk melakukan kebaikan.

J0m kita tonton video di bawah untuk lebih lanjut:

Komen Zarina Anjoulie

Posted by Netizen Bangkit on Wednesday, April 22, 2020

Zarina Anjoulie berkata bahawa Ustaz Ebit Lew telah banyak memberinya inspirasi kepadanya untuk melakukan kebajikan selama ini dan beliau mengakui beliau selalu menonton video-video Ebit Lew dan mengatakan ustaz tersebut adalah seorang lelaki yang berjiwa lembut dalam melayani isteri dan keluarganya dan termasuklah lembut dalam dakwahnya.

Beliau juga merasa pelik masih terdapat segelintir individu yang berfikiran kolot dan berpendapatan tindakan Ustaz Ebit Lew itu riak dan memaluukan keluarga misk1n dalam saat tempoh kawalan pergerakan ini. Tambah Zarina, beliau rasa masyarakat tidak patut punya sikap ini dan harus punyai sikap saling membantu antara satu sama lain.

Kebanyakan netizen sangat bersetuju dengan kenyataan Zarina Anjoulie dan mengatakan ustaz yang mengecam itu sememangnya suka mengecam orang. Selain itu ada yang berkongsi cerita mereka mengatakan ahli keluarga mereka banyak mendapat inspirasi apabila melihat Zarina Anjoulie melakukan kebaikan. Ada juga yang mengashihani Ustaz Ebit Lew kerana mendapat kecaman sebegini walaupun perkara yang dilakukan adalah perkara yang baik.

Rata-rata netizen menyokong pendapat Anju ini. Antara komen-komen netizen :

” Ya Allah raw4n hati saya dengar anju cakap. Betul tu kalau tunjuk orang cakap riak kalau tak tunjuk kena cakap makan duit dana. Ter0k kan nampak time pkp ni manusia macamana.. “

” Memang pun sesama Islam banyak meruntuhkn sesama islam. Sedangkn agama lain jarang merunt0hkn sesama sendiri. Yang penting we respect each other. Kami suka ustaz Ebit Lew. G0d bless him.. “

” Kami masih tak faham kenape orang nak kec4m ape yang ustaz ebit buat sedangkan benda tu bagus… Ade kah kita mampu (tenaga,masa semua la)nak buat sama macam ustaz buat tu?.. “

” Kalau tak record takda bukti duit sumbangan tu nanti sus4h pulokkkk .. Kang ada yang cakap makan duit hram.. “

” Kesian ustaz, buat benda baik pun masih ada yang tak puas hati.. “

” I pun bila tengok kebaikan beliau.. Berdoa dalam hati moga aku boleh jadi orang sesoleh dan sebaik ini.. “

” Setuju anju.. Manusia now suka sangat menud0h dan buat spekul4si ikut sedap mulut depa ja.. Think positif lebih baik kan.. “

Hanya Allah lebih mengetahui keikhlasan dan ketulusan insan bernama Ebit Lew ini. Bukan glam0ur dunia yang dikjar kerana pahala Allah dan syurga abadi tujuannya. Semoga Allah merahmati segala usaha dan titik peluh Ustaz Ebit. Sesungguhnya dalam membuat amal kebaikan, pasti akan ada 0nak dan dur1 yang menguji diri.

IG Zarina Anjoulie, IG Ustaz Ebit via Hiburan Media Terkini

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*