‘Myvi Terbang, chiiuuu~’ Macam Mana Myvl Boleh Lepas L0ngkang Besar Buat Netlzen Semua Terhibur

Wawasan 2020 merupakan sebuah wawasan yang telah dibentangkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad semasa beliau memegang jawatan sebagai Perdana Menteri ke-4 Malaysia bertujuan untuk menjadikan Malaysia sebuah negara perindustrian dan maju menjelang tahun 2020.

Ia bukan sahaja meliputi bidang e.konomi, malah turut merangkumi bidang p.olitik, sosial, ker.ohanian, p.sikologi serta perpaduan nasional.

Ketika Wawasan 2020 diperkenalkan, i.maginasi golongan remaja pada ketika itu membicarakan tentang kew.ujudan kereta terbang. F.aktor ini did.orong oleh kepesatan teknologi pada ketika itu dan kejayaan Malaysia menghasilkan kereta nasional pertama negara, Proton.

Hari ini, i.maginasi kita semasa remaja dahulu mungkin berjaya dicapai tidak lama lagi. Malaysia juga turut tidak ketinggalan dalam menghasilkan kenderaan terbang pertama buatan tempatan.

Apabila disebut tentang kereta terbang, pasti ramai di antara kita yang merasakan ia sesuatu perkara yang m.ustahil untuk dicapai. Namun begitu, banyak negara-negara maju ketika ini berlumba-lumba untuk menghasilkan kereta terbang pertama di dunia.

Myvi Terbang

Tetapi berlainan pula dengan satu i.nsiden ini di mana seorang individu yang mengulas bagaimana sebuah kenderaan myvi boleh terbang dari termasuk ke longkang besar buat ramai terkejut.

Menurut sumber, pemandu kereta itu tersepit dan pasukan penyelamat yang dikerahkan ke lokasi kejadian terpaksa menggunakan peralatan khas untuk mengeluarkan mangsa.

Mangsa lelaki yang berjaya dikeluarkan kemudian dihantar ke hospital berdekatan untuk mendapatkan rawatan selanjutnya.

Berdasarkan video berdurasi 33 saat itu menunjukkan barisan pokok hiasan yang ditanam di tepi jalan terjejas akibat rempuhan itu. Kesan kenderaan kompak itu terbabas juga jelas dan pada awal awalnya netizen menyangka kereta Myvi itu termasuk ke dalam longkang.

Tetapi sangkaan itu meleset bila mana perakam menunjukkan kereta Myvi itu berada di seberang longkang dan perkara itu mengundang pelbagai persoalan netizen bagaimana kemalangan itu boleh berlaku.

Netizen percaya, kereta Myvi itu dipandu dengan kelajuan tinggi sebelum terbabas dan terbang melangkaui longkang besar berkenaan.

Longkang Besar Pun Boleh Lepas

Reaksi Netizen

Bukan myvi je ade terbang blh longkang tp keta wira pun ade, bole pulak terbang dr tembok sbrg jln tu,nasib baik ayah mak adik nya dgn dia tak ade apa2 , pemandu tu p.elik mcm mna dia bole smpi kt sebrang tu.

Macam mana k.ing cr.oss longkang gedabak tu? G.ilaaa punya laju. Betul2 kelajuan mcm nak masuk s.yurga.

Akak2 jog buat xtau je,xde ke rasa teruja masa lalu tepi myvi tu, suara akak siap ada background suara gagakā€¦.ssssyyyiiiiiuuuuuuu.

Pengulas video paling s.empoi. Siap bunyi chuiiii terbang lagi.

Ni kira dah level ma.haguru lepas longkang..me.nangis T.oretto kalau tengokni, Bunyik cikk cikttt cikttt tu nk bg kucing makan ke peā€¦hahahaha.

Sumber/Kredit : ONLine malaya / Info Roadblock JPJ/POLIS

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*