Hanya Ada RM270, Nenek Gigih Beli Telefon Pintar Agar Cucu Dapat Hadiri kelas ‘Online’

Bagi menghalang penularan Covid-19, kebanyakkan negara masih lagi dalam perintah berkurung. Justeru, sekolah-sekolah masih lagi tidak dapat dibuka.

Namun, untuk memastikan para pelajar tidak ketinggalan, guru menggunakan inisiatif membuat kelas dalam talian. Akan tetapi, tidak semua dalam kalangan pelajar berpeluag mempunyai kemudahan telefon pintar atau komputer untuk menghadiri kelas online.

Gunakan semua duit agar cucu dapat pendidikan

Oleh itu, seorang nenek di Thailand bertekad mengumpul wang semata-mata mahu membelikan telefon pintar buat cucunya, agar dapat turut serta dalam kelas online seperti pelajar lain.

Menerusi perkongsian di Facebook pemilik kedai telefon, nenek itu yang hanya ada sebanyak RM270 ringgit telah bertanya kepadanya, jika masih terdapat telefon pintar yang boleh dibeli dengan harga tidak lebih daripada jumlah yang dimilikinya.

Cabaran buat pelajar susah

Jelas pemilik kedai tersebut, meskipun nenek tersebut dapat membeli telefon pintar berkenaan, namun warga emas itu masih perlu memperuntukan wang untuk melanggan internet setiap bulan.

Buat pelajar yang berkemampuan, tiada kengkangan buat mereka untuk meneruskan inisiatif e-learning atau pembelajaran dalam talian, namun buat pelajar yang datang daripada keluarga susah ia adalah satu dugaan buat mereka.

WOB / jalan kami

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*