Sspek Kes Bun0h Kawan Baik Secara Kej4m Tiba Di Mahkahmah. Niat Asal Beliau Didedahkan, Ini Yang Dia Mahu Sebenarnya

TERENGGANU: Sspek yang dipercayai membunoh Siti Nur Surya Ismail, 19, dalam kejadian di Kampung Lubuk Batu, Telemong, Hulu Terengganu kelmarin, tiba di Mahkamah Majistret Marang, kira-kira jam 10.15 pagi tadi. Polis akan mendapatkan perintah reman ke atas sspek bagi membantu siasatan.

Terdahulu…

Kuala Terengganu: “Sedih, rasa macam mimpi kakak dah takde (tiada),” kata Siti Nurliyana Syuhada Ismail, 15, adik kepada Siti Nur Surya, 19, yang m4ti dibu-nuh rakan sendiri di ruang tamu rumah keluarganya di Kampung Lubok Batu, Telemong, semalam.

Katanya, pemergian kakaknya secara tiba-tiba meninggalkan ke-san mendalam buat dirinya.

Dia menyifatkan arwh sebagai kakak dan anak yang baik dan bertanggungjawab terhadap keluarga dan kedua orang tua.

“Arwh sangat baik. Saya akan merinduinya selepas ini apatah lagi kakak yang selalu menghantar dan menjemput saya pergi dan balik sekolah,” katanya ketika ditemui selepas upacara pengeb-umian jnzah Siti Nur Surya di Tanah Perkburan Islam Kampung Beladau Selat, malam ini.

Dia yang masih dalam keadaan sugul tidak percaya arwh kakaknya pergi dalam keadaan meny4yat hati.

“Saya tidak menyangka trag3di berdrah ini berlaku kepada kakak. Ketika melihat m4yatnya dengan pergelangan tangan kiri pu-tus, saya ta-kut dan terus keluar rumah untuk menelefon bapa,” katanya.

Bapa arwh, Ismail Muda, 58, pula menyifatkan arwah seorang yang baik dan sangat menyayangi ibunya.

“Demi kasih arwh terhadap ibunya, dia sanggup mengorbankan pelajarannya apabila mengambil keputusan tidak menyambung pengajian selepas tamat tingkatan lima.

“Dia bercita-cita menjadi seorang pelukis pelan dan sepatutnya menyambung pengajian dalam bidang lukisan pelan senibina di Akademi Binaan Negara (ABN) Hulu Terengganu Januari tahun ini,” katanya.

Bagaimanapun katanya, memikirkan ibunya yang terlantar s4kit, dia melupakan impian bergelar pelukis pelan hanya kerana mahu menumpukan perhatian menjaga ibu.

Ismail kelihatan sayu semasa majlis pengebu-mian anaknya, Siti Nur Surya yang meni-nggal dunia selepas dibunuh dalam kejadian sam-un di Kampung Lubok Batu, Telemong semalam di Tanah Perku-buran Kampung Beladau Selat di sini malam ini. FOTO Ghazali Kori

Berikut pula perkongsian dari salah seroang senior sekolah arwh dan sspek

“Kes bnuh mareng, Aliya Saari siap chat dengan sspek lagi, patutlah langsung tak dok prasaan balas wasap gitu gitu je.

“Sian aliya arini tekanan jiw-a kej-utan dok sangka, sampai nangis kediri mekmok wat pade kejutan sebab ye chat nge sspek pmbu-nuhan sendiri rupanya.

“Sc4ry dunia sekarang ni. Btw mngsa dan sspek junior aliya

“Maaf bagi yang tak faham sy copy yang tolong translate kan dekat komen,

Kakliya: Betul ke kejadian tu

Suspek: Betul kak Liya

Kakliya: Yang mana satu ye? Kak liya tak cam yang mana satu orangnya.

(Suspek bg gambar mngsa)

Kak liya: Yang ni ke? Ya Allah

Suspek: Ye

Kak liya: Rumah dia kena rompak?

Suspek: Dengar macam tu la.

Kakliya: Ada orang ke masa tu? Ke dia sorang je? Kesiannya..

Suspek: Tu tak tahu . Dengar cerita adik dia balik sekolah baru tahu.

Sumber – Inforoadblock/JPJP

Kredit : Jirancakap

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*