MIampau BetuI Prbuatan ᴋʜɪᴀɴᴀᴛ Ini! Gelongsor K4nak K4nak Diletakkan ʙɪʟᴀʜ ᴘɪꜱᴀᴜ Lipat

Semakin hari, dunia ini dilihat semakin ᴍᴇɴʏɪᴋꜱᴀᴋᴀɴ. Kadang kala, pelbagai kess dan kejadian yang terjadi tlahj dilakukan atas ni.at suka-suka dan sememangnya disengajakan. Tambah lagi membimbangkan, perlakuan ᴋᴇᴊᴀᴍ ini bukan sahaja terjadi kepada orang de.wasa, malah kanak-kanak turut menjadi ᴍɴɢꜱᴀ.

Tular satu kejadian dimana di sebuah taman permainan telah menjadi satu tempat yang tidak selamat bagi knak-knak. Telah dijumpai pada ꜱᴀʟᴀʜ satu alat permainan di taman permainan telah diletakkan ʙɪʟᴀʜ ᴘɪꜱᴀᴜ ʟɪᴘᴀᴛ yang banyak dan mungkin akan ᴍᴇᴍʙᴀʜᴀʏᴀᴋᴀɴ sesiapa sahaja yang menggunakannya.

Sementara itu, rata-rata netzen menge.cam perbuatan tersebut selain menyifatkannya sebagai satu tindakan yang ᴋᴇᴊᴀᴍ dan tidak bertamadun.

Perangai apa macam ni?

Menurut perkongsian salah seorang pengguna Twitter, terdapat satu perbuatan yang disifatkan tidak berha.ti ᴘᴇʀᴜᴛ, telah dige.runi oleh ank-ank kecil. Dilaporkan, ada indlvidu yang tidak berha.ti ᴘᴇʀᴜᴛ telah meletakkan ʙɪʟᴀʜ ᴘɪꜱᴀᴜ pelipat dicelah-celah gel0ngsor perm.ainan ka.nak-ka.nak.

Beberapa keping gambar juga turut dikongsikan untuk mengelakkan sebarang kemungkinan berlaku di tempat lain pula. Perkara ini sudah semestinya akan menda.tangkan ᴋᴇᴄᴇᴅᴇʀᴀᴀɴ kepada kanak-kanak yang bermain di situ.

Yang buat ni mesti ꜱᴀᴋɪᴛ kan?

Malah, orang ramai menyifatkan perbuatan ini pasti dilakukan oleh individu yang mempunyai ᴍᴀꜱᴀʟᴀʜ ᴍᴇɴᴛᴀʟ. Malah ada juga yang berpendapat, ini adalah salah satu cara untuk menyebarkan ᴠɪʀᴜꜱ ʜɪᴠ kepada orang lain dengan cara yang halus.

Kalau kena macam ni, baik pergi ᴄʜᴇᴄᴋ-ᴜᴘ

Jika ada anak-anak yang pernah terkena ʟᴜᴋᴀ semasa bermain di taman permainan seeloknya pergi ke ᴋʟɪɴɪᴋ ᴜɴᴛᴜᴋ ʀᴀᴡᴀᴛᴀɴ lanjut kerana kita tidak tahu apa yang menyebabkan ʟᴜᴋᴀ pada anak-anak kita.

Dengan budak budak pun nak ɴᴀʏᴀ ke?

Netzen menyifatkan perbuatan ini seperti tiada a.kal dan dilakukan oleh orang tidak ᴡᴀʀᴀꜱ. Kerana jika bera.kal tiada ma.nusia akan melakukan perkara sedemikian terhadap ka.nak-ka.nak.

Kesian kat budak budak yang jadi ᴍɴɢꜱᴀ ni

Selain kes ᴘɪꜱᴀᴜ ʟɪᴘᴀᴛ ini ada netzen telah berkongsi pengalaman anak beliau ᴛᴇʀᴄᴜᴄᴜᴋ batang lidi sate. Tidak pasal-pasal ᴋᴜ.ʟɪᴛ ᴛᴇʀᴋᴏ.ʏᴀᴋ dan banyak ᴅᴀ.ʀᴀʜ ᴍᴇᴍᴀɴ.ᴄᴜᴛ dan ank beliau mena.ngis.

Haraplah ᴘɪꜱᴀᴜ tu bersih, takde ᴠɪʀᴜꜱ

Di zaman covld-19 ini ada yang risau jika ᴘɪꜱᴀᴜ tersebut ada ᴠɪʀᴜꜱ tersebut.

Tak takut dosa ke?

Ada yang mendoakan perbuatan ᴊᴀʜᴀᴛ ini Allah bagi ᴘᴇᴍʙᴀʟᴀꜱᴀɴ supaya terkena kembali pada keturunannya.

Diharapkan ibu bapa dapat memantau pergerakan dan persekitaran anak-anak untuk mengelakkan sebarang isu keselamatan terjadi kepada mereka. Diharap selepas ini ibu bapa dapat siasat dahulu semua alat permainan di taman permainan sebelum membiarkan anak-anak kita bermain.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*