Respon Balas Aliff Syukri Terhadap Ibunya, Sehari Selepas Kena Tegur Supaya Berubah

Rozita Ibrahim yang juga usahawan kosmetik terkenal semalam telah menegur anaknya Datuk Seri Aliff Syukri secara terbuka selepas tidak mampu lagi bersabar melihat anaknya itu menjadi kec4man masyarakat.

Luahan Rozita atau lebih dikenali sebagai Bonda Rozita itu telah mendapat reaksi balas Aliff Syukri

Menurut Aliff Syukr, beliau mengakui terasa hati dengan teguran terbuka ibunya, Rozita Ibrahim menerusi video yang dimuat naik di Instagram, semalam.

Aliff berkata, ibunya itu tidak wajar berbuat sedemikian apatah lagi dibuat untuk tatapan umum.

” Diakui saya terkjut, sedih dan sedikit tertek4n. Teguran bonda itu membuatkan semakin ramai yang salah tafsir. Malah, orang terus buat prov0kasi.

” Saya merajuk dengan dia. Sepatutnya dia kena berikan kata-kata semangat, bukan kec4m. Walaupun saya anak dia, tapi sebagai manusia biasa yang ada hati ada perasaan, sudah tentu saya terasa,” katanya kepada Harian Metro.

Ditanya adakah dia menghubungi ibunya bagi menyelesaikan perkara itu, Aliff berkata belum berbuat sedemikian..

” Ini bukan publisiti. Malah, saya tak perlukan publisiti pun. Saya belum lagi mesej atau jumpa dia. Apa pun, saya tetap sayang dia,” katanya.

Terdahulu, Rozita membuat teguran mengenai tindakan Aliff memuat naik vdeo ‘teaser’ yang memaparkan men4ngis dar4h.

Menerusi teguran itu, Rozita menasihati Aliff supaya sedar diri yang mana dia tidak mempunyai bakat dalam bidang nyanyian.

Sementara menerusi IG Aliff, video pendek itu adalah single terbarunya, Cuba Bahagia yang akan dilancarkan secara rasmi esok di saluran YouTube miliknya TV Terlajar Laris.

Bonda Rozita minta Aliff Syukri insaf

Terdahulu menerusi perkongsian video berdurasi dua minit dan 29 saat di Instagram, Rozita terlebih dulu meminta ma4f kepada anaknya kerana terpaksa membuat rakaman berkenaan.

” Assalammualaikum Syukri, mak minta ma4f sangat. Mak terpaksa buat video hari ini, walaupun mak senyum tapi hati mak sakit. Hati mak s4kit sangat. Tak habis satu mas4lah, satu mas4lah. Suka sangat buat mas4lah.

” Selama ni mak tegur pun, kau tak nak dengar kan. Tak pernah nak dengar. Kau tak nak dengar.

” Mak tegur cara baik, mak mar4h engkau, mak j3rit engkau. sekarang dah sehabis lembut dah. mak dah puas WhatsApp macam ni tak betul, macam tu tak betul, kau still (tetap) buat,” katanya.

Kata Rozita, segala mas4lah dicipta anaknya itu secara tak langsung pasti terkait pada dirinya yang dilabel tidak pandai mendidik anak.

” Burvk anak, orang tak cakap kau burvk, orang cakap aku. Orang cakap mak ni yang tak pandai jaga anak.

” Mak bukan tak ajar, tak ada mak yang nak anak dia musn4h. Tak ada. Mak rasa mak dah tarbiah kau dengan cara paling lembut, jagalah maru4h kerana kebaikan kamu Syukri adalah kebaikan mak. Keburvkan kamu Syukri adalah keburvkan mak.

” Kalau betul engkau, mak tak didik dulu, kenapa tak semua adik-beradik tak ikut macam itu. Bukan mak tak didik, mak dah cakap dah. Sekarang kau buat lagi, lagu mnangis. Lagu mnangis kau, berd4rah-dar4h tu kenapa?

” Apa yang d3rita sangat? Somalia ke, Utupia kebulvran ke, berapa banyak nikm4t yang Allah beri pada kau. Tak nampak ke?

” Tak payahlah berlagu-lagu Syukri, semua orang tahu suara engkau tu tak sedap. Dan tak sedap pun, tak payah berlagu-lagu.

” Nak bagi faham, macam mana kalau engkau cakap buruk A, B, C dan D, orang cakap Syukri untuk niat nak jatuhkan kau, sebenarnya memang kau yang pilih jalan jatuh. Sebab apa tau, memang kau suka orang kec4m. Mas4lahnya perangai kau tu, terpalit dekat mak,” katanya.

Justeru, bagi memastikan tegurannya kali ini sampai kepada anaknya, Rozita berkata tindakan memuat naik video komen itu menandakan sudah tiba untuk dia bersuara.

Tidak ketinggalan, Rozita juga menitip pesanan khusus buat anaknya dengan meminta supaya Aliff menjaga maru4h ibu bapa, adik-beradik dan anak-anaknya.

” Bukan diri sendiri, tetapi, pandang maru4h kami semua. Siapa? mak ayah, adik-beradik dan anak-anak kamu, Syukri. Mak sayang kamu.

” Mak minta maaf banyak-banyak. Mak terpaksa buat komen secara terbuka kerana sampai masa mak bersuara, “ katanya mengakui betul-betul mar4h dengan sikap anaknya.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Sumber :hmetro

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*