Diminta Sedar Diri Tiada Harta, Pemuda Syukur Mampu Beli Kereta Lusuh RM2,000 (Video)

Niat seorang pemuda yang ingin mengenali seorang gadls dipandang ser0ng oleh individu lain selepas memuat naik sebuah video di aplikasi Tik.Tok.

Pada mulanya pemuda tersebut, Hamizan Ismail menyatakan hasrat untuk berkawan dengan seorang gadls yang dikenali sebagai Yana Sadrudin walaupun sedar dirinya kurang menarik berbanding jejaka lain.

Saya ikhlas nak kawan dengan awak!

Bagaimanapun, vdeo itu menerima satu k0men daripada seorang individu meminta dirinya supaya mencerminkan diri terlebih dahulu sebelum mahu mengenali seseorang yang lebih cantik dan popular seperti gadls tersebut.

Tolong sedar diri, jauh beza

Tidak berdiam diri, pemuda yang mesra disapa Mizan itu menghasilkan satu vdeo baru dengan mengakui bahawa dirinya tiada rupa atau harta namun tetap bersyukur dengan apa yang dimiliki selama ini.

Saya minta maaf sebab saya tak sama macam orang lain

Saya tahu jauh beza. Saya tak kaya pun macam orang lain tapi tetap bersyukur dengan apa yang ada. Saya ada kereta, be.li di Fcb00k RM2,000.

“Biasa-biasa je. Ada yang dah pe.cah, pa.tah. Ni jelah yang ada, okay lah buat pakai. Terima kasih ingatkan saya, tak ambil ha.ti pun,” katanya.

Video berdurasi seminit itu dihujani komen warganet yang meluahkan rasa se.bak kerana Mizan tetap ‘cool’ dan tidak melatah walaupun dipandang rendah selain menitipkan semangat buat pemuda berkenaan.

Kaya dengan kesabaran

Awak buat saya menangls

Kami tetap sokong ‘brader’!

Moga dimurahkan rezeki

Jauh di sudut ha.ti, memang sed.ih apabila mengenangkan nasib. Namun dengan sifat bersyukur, mudah-mudahan Allah berikan kekayaan bukan hanya dari segi harta, malah juga budi pekerti dalam kehidupan seharian.

SUMBER/KREDIT :TikTok @mizan11_ / Ohmymedia

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*