‘Saya Nampak Lelaki Bertatu Yang Baling…’ Rakaman Detlk Detlk Bangunan KWSP Terbakarr Buat Ramai Terkejut

Miri: Kira-kira 30 pelanggan yang sedang beratur di luar bangunan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) Cawangan Miri di Jalan Melayu di sini, g.empar apabila bangunan terbabit dilempar b0m petr0I petang ini.

Dalam kejadlan kira-kira jam 3 petang itu, b0m petr0I berkenaan dipercayai dibaling individu tidak dikenali.

Difahamkan ketika kejadlan, beberapa anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) turut berada di luar bangunan bagi memantau orang ramai yang berurusan dengan KWSP.

Seorang saksl yang enggan namanya didedahkan berkata, dia nampak seorang lelaki yang bertatu meletakkan motosikal beberapa meter dari bangunan KWSP sebelum melontar b0m petr0I ke arah aras satu bangunan.

‚ÄúKejadlan berlaku dengan pantas dan orang awam cuba untuk meng.epung lelaki berkenaan namun g.agal kerana dia memecut laju motosikal yang ditu.nggangnya,‚ÄĚ katanya.

Katanya, mujur inslden itu tidak menyebabkan kec.ederaan atau kem.alangan jiwa kepada orang ramai dan kakitangan bangunan itu.

Ketua Polis Daerah Miri, Asisten Komisioner Hakemal Hawari ketika dihubungi mengesahkan menerima makluman berhubung kejadlan.

“Pihak kita sedang mengumpulkan maklumat serta menjalankan slasatan terperinci berhubung inslden itu.

‚ÄúTidak dapat dipastikan sama ada kejadlan berkaitan dengan kekec.ewaan kerana g.agal mem0hon i-Sinar seperti yang tular di media sosial,‚ÄĚ katanya.

Katanya, usaha mengesan su.spek sedang dilakukan termasuk memeriksa kamera litar tertutup (CCTV) yang ada di bangunan berdekatan.

Kenyataan Terbaru KWSP

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) ingin memaklumkan pihak awam bahawa tiada kem.alangan jiwa atau kecederqqn yang berlaku susulan inslden b0m petr0I yang dilontarkan ke cawangan KWSP Miri pada pukul 2 petang, semalam.

Reaksi Orang Ramai

Bawa2 sabar kalau nak lakukan sesuatu..kena pikir panjang2 dulu..tarik nafas dlm2,fikir orang yg Kita Sayang,berd0a,excise dan sebagainya..kalau akal kite pendek melikup kedalam apa pun Tak boleh..satu sen pun Takdapat..rugl diri sendiri keluarga Kita..bawak besabar.

Bangunan tu kan harta rakyat, dibina dengan hasil titik peluh rakyat, janganlah bkarr, benda boleh bawak bincang, marahhkan nyamuk kelambu pulak yang dibakkar.

Kalau xlulus i sinar cerita dia masih ada kerja lah tu dan xterjejas kwsp,pem0tongan mcm biasa,basic gaji masih sama..kalau kehilangan elaun ka,ot ka..bnda tu masih ada harapan kan untuk pemohonan kedua,bg jala bukti tu..kalau dua2 xdapat,jd tuan badan mmg xterje.jas..pada buat kerja sia2 kan rugikan diri..sabar bnyak2..semua orng rasa susah skrng ni..tambah orng nlaga.

Brtapa terd.esaknya rakyat kita ,pertimbngknlah dgn sewajarnya wahai CEO,prmudahkan urusan mereka yg terdesak…kalau kata yg 100k layak 60k apa kata selaras kan sahaja 10k setiap seorang ,lgi 50k dri yg layak 60k tu dh dpt bantu 5orang.

SUMBER/KREDIT: HarianMetro via ASN

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*