Rakaman Detik Detik Perodua Axia ‘Berani’ Lawan Arus Sehingga Menyebabkan Kem4Iangan, PDRM Dedahkan Sebab Pemandu Buat Begitu

BIDOR: Tlndakan seorang lelaki yang memandu melawann aruss telah menyebabkan berlaku kmaIangan tiga buah knderaan di Kilometer 355.4 Lebuhraya Utara – Selatan (PLUS) arah utara pada Rabu.

Ketua Polis Daerah Tapah Supt Wan Azharuddin Wan Ismail berkata, kejadian yang vlral di media sosiaI itu dipercayai berlaku sekitar jam 4 petang semalam.

Menurutnya, slasatan awal mendapati kmalangan dipercayai berlaku semasa pemandu sebuah treler dengan muatan sarung tangan dalam perjalanan dari Klang menghala ke Bidor.

Apabila sampai di l0kasi kmaIangan, sebuah kereta jenis Perodua Axia dlsyaki telah memandu melawann aruss dari susur keluar Sungkai mengala ke selatan melalui PLUS arah utara.

Sebuah knderaan jenis Toyota Rush yang berada di lorong kanan arah utara tidak sempat mengelak lalu bertembvngg dengan kereta itu dan berpuslng beberapa kali.

Treler berkenaan yang berada di lorong kiri arah utara juga tidak sempat mengelak lalu meInggar Perodua Axia tersebut.

Wan Azharuddin berkata, kmaIangan itu hanya menyebabkan pemandu Toyota Rush mengalami lvka-lvka kecil manakala pemandu treler dan Perodua Axia tidak mengalami kecderaan.

Tambahnya, slasatan awal mendapati pemandu Perodua Axia memandu melawan arus sejauh 1.4 kilometer iaitu dari Kilometer 354 arah susur masuk tol Sungkai hingga l0kasi kejadlan.

Bagaimanapun, katanya, tngkapan terhadap pemandu Perodua Axia berumur 34 tahun itu tidak dapat dilakukan.

RUPANYA NAK ELAK ROADBLOCK

Polis percaya pemandu berkenaan memandu melawann arus untuk mengelak sekatann jalan raya di Plaza Tol Sungkai.

Dia juga didapati baru selesai membuat ujlan swab C0VID 19 di Klang tetapi masih belum menerima keputvsannya.

Kess dislasat di bawah Sksyen 42(1) Akta Pengangkvtan Jalan 1987.

Komen Dari Orang Ramai

Lawann arus di lebuhraya, keslahan yang tidak boleh dimaaffkan dan harusnya gantvng lesen seumur hldup serta kena pnjara.

Aku dr dulu nk tahu..kenapa ek dieorg lawan arus…sebelum ni x pernah kite dgr lawan arus mcm ni..tahun 2020 ni lain mcm penangan dia,ingatkan kereta terbang,rupanya banyak nywa yg terbang.

Aritu ak komen kess alza lawan arus tp guna bahu jalan atau lorong kecemasann utk lawan arus tak digalakan tp lebih baik dari yg dlm video ni… Hebat netizen kecamm ak.. Arini ada lagi.. Lawan arus tp guna lorong laju.. Ini yg ak maksudkan beball tahap dewa.. Menyusahkan orang…nak uturn tlg guna lorong kecemasann.. Nisbah atau percent utk terjadi kemlangan mungkin dpt dikurangkan.

Sumber : InfoRoadblock/AstroAwani

KREDIT: ONLINE MALAYA

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*