‘Saya Dilantik Jadi Perdana Menteri Bukanlah Pada Momen Yang Terbaik’ Kata Kata Tan Sri Muhyiddin Yassin Menyentuh Hati Rakyat

Menerusi sidang media mengenai Perutusan Khas Pakej Rangsangan Ekonomi yang disampaikan oleh Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini untuk membantu rakyat sepanjang musim Perintah Kawalan Pergerakan.

“KERAJAAN ini mungkin bukan kerajaan yang anda undi. Tetapi saya mahu anda semua tahu bahawa kerajaan ini mengambil berat terhadap anda,”

Demikian kata Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum mengakhiri pengumuman Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat (Prihatin) hari ini.

Namun bait-bait kata akhir sebelum menamatkan persidangan media tersebut membuatkan ramai yang tersentuh. Inilah ayat-ayat untuk rakyat lebih mudah memahami.

KATA KATA PM TSMY MENYENTUH HATI RAKYAT MALAYSIA

Rayuan beliau menyentuh perasaan ramai kerana mahu rakyat bersama-sama dengan kerajaan menangani kriisis wbak C0v-19 yang belum pernah berlaku sebelum ini.

“ Kita adalah sebuah negara yang berperaang dengan kekuatan yang tidak terlihat. Kita berdepan dengan situasi yang tidak pernah dihadapi sebelumnya. Saya terima hakikat bahawa saya menjadi Perdana Menteri anda bukan pada masa yang baik. Saya berdepan kriisis politik, ekonomi dan kesihatan pada masa yang sama,” katanya.

Beliau berkata, situasi ini memerlukan pelaksanaan langkah yang belum pernah dilakukan sebelum ini.

“ Jadi kepada saudara-saudari saya sekalian, dan anak-anak kepada negara tercinta ini, sama ada anda Melayu, Cina, India, Sikh, Iban, Kadazan, Dusun, orang asal, tolonglah saya dan rakan-rakan di Kabinet dan kerajaan.

“ Kami tidak sempurna, tetapi kami akan melakukan yang terbaik untuk mengatasi kriisis ini secara bersama, sebagai sebuah negara. Insya-Allah, kita akan lebih kuat apabila kriisis ini berakhir dan semua isu selesai. Insya-Allah.

“ Saya minta sokongan daripada saudara dan saudari sekalian, marilah kita berganding bahu mengharungi kriisis ini bersama-sama,” katanya.

“Saya jadi Perdana Menteri untuk anda di saat momen yang terbaik”

Mungkin kali ini bukan kerajaan yang anda undi, tetapi saya ingin beritahu anda semua, saya prihatin dengan anda semua.

Saya dilantik menjadi Perdana Menteri di saat yang tidak seronok. Saya terpaksa menghadap pelbagai kriisis termasuklah politik, ekonomi dan kesihatan.

Kejadian ini tidak pernah berlaku sebelum ini, sudah pasti memerlukan penilaian yang tidak sama dengan sebelumnya.

Jadi, kepada semua rakyat Malaysia yang disayangi, saya berharap untuk anda sama-sama memikul tanggungjawab ini bersama saya dan rakan kabinet yang lain.

InsyaAllah kita akan lebih kuat dan maju setelah kriisis ini berakhir”

Video Penuh Ucapan PM TSMY

Sumber: Tan Sri Muhyiddin Yassin, Hmetro

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*